Mesec dana nakon hakerskog napada, Elektroprivreda nije uspela da se oporavi, pa šalteri i dalje ne rade. Građane koji dođu u ekspoziture EPS-a vraćaju, navodeći da i dalje ne pružaju usluge plaćanja ili reklamacija.
Na vratima EPS-a u Masarikovoj, građane čeka isto obaveštenje kao i svakog dana još od 19. decembra, kada je izvršen hakerski napad na ovo ključno preduzeće u oblasti energetike.
“Obaveštavamo vas da zbog tehničkih problema, blagajne i šalteri trenutno ne rade”, piše na obaveštenju.
Unutra gužve nema, jer ne postoji razlog da potrošači dolaze u EPS, s obzirom da usluga plaćanja računa i dalje nije omogućena. Tu je nekoliko nervoznih građana i nekoliko šalterskih radnika, a jedan od njih nam nezvanično kaže da nema informacija kada će se stvari vratiti u normalu, ali “izgleda da će ovo potrajati”.
Situacija nije bolja ni u ostatku Srbije. Novinari Nova.rs kontkatirali su EPS-ove poslovnice u još 10 gradova. Negde se na telefone niko nije javio, a u pojedinim gradovima, poput Zrenjanina i Kraljeva, su nam rekli da i dalje ne rade.
Sajt za plaćanje i proveru računa EPS-a takođe ne funkcioniše.
Kako je Nova.rs saznala, većina zaposlenih u Elektroprivredi Srbije koji koriste računare u svom poslu prošle nedelje su poslati kući zbog, kako je navedeno u obaveštenju, najavljenih radova na „informatičkoj opremi i servisima“. U mejlu naslovljenom sa „sanacija sistema od Cyber napada“ navodi se da su u svetlu nedavnih događaja „vršene intezivne aktivnosti“ na oporavku sistema, te da je za vraćanje u redovan rad potrebno izvršiti još neke korake…
Ovakvo stanje traje već tačno mesec dana, od 19. decembra, kada je, kako je to sam EPS saopštio, došlo do hakerskog napada na informacioni sistem ovog najvećeg državnog preduzeća u Srbiji. Do danas iz Elektroprivrede Srbije nije saopšteno kolike su razmere štete ovog napada, ali u medijima i na društvenim mrežama kruže informacije da je hakerska grupa “Qilin” koja je preuzela odgovornost za napad, u četvrtak objavila deo podataka koje je preuzela, a ostatak će objaviti u ponedeljak, 22. januara.
Ni o ovome se EPS nije oglasio.
EPS nije javnost obavestio ni da li su hakeri tražili neki otkup za vraćanje podataka, i ako jesu – da li je EPS zahtev ispunio i koliko je „otključavanje“ podataka koštao. Potrošači ne znaju ni dokle se stiglo u saniranju posledica napada, koji je EPS okarakterisao kao „nezapamćeni“.
BONUS VIDEO Mito ili zahvalnica – predizbornih 20.000 dinara za radnike EPS-a?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare