Međumesni javni prevoz u Srbiji dvostruko je skuplji od evropskog proseka, pokazalo je nedavno rađeno istraživanje. Razloga je nekoliko, od poskupljenja goriva do samih autobuskih stanica koje karte prodaju po većim cenama, navodi se u istraživanju o međumesnom javnom prevozu u Srbiji, koji su zajedno izradili Komisija za zaštitu konkurencije i Svetska banka. Sagovornici iz Privredne komore Srbije i Poslovnog udruženja drumskog saobraćaja Srbijatransport, međutim, tvrde suprotno - da nisu jasni parametri po kojima je istraživanje rađeno, pa čak i da je međumesni prevoz u Srbiji od 50 do 90 odsto jeftiniji nego u Evropi. Građani, pak, reaguju različito - neki smatraju da na autobuske karte izdvajaju prilične sume novca, dok drugi smatraju da prevoz - nije skup.
U analizi Svetske banke, smatra Aleksandar Ivanović iz Privredne komore Srbije, nisu objašnjeni parametri kako se uopšte došlo do cene koja je formirana, niti u Evropskoj uniji, niti kod nas.
„Takođe, nema nikakvih parametara koji pokazuju da je sav prevoz u zemljama Evropske unije subvencionisan do 100 kilometara, dok na linijama preko 200 kilometara imamo podatke da nije tako kako kažu analize. Recimo, na liniji Beč – Grac gde je kilometraža 220 kilomatara, cena je 21,9 evra, dok je na liniji Beogrd – Niš čija kilometraža je 238 kilometara cena prevoza 11 evra“, navodi Ivanović.
Sa ovim stavom saglasan je i Goran Aleksić, direktor Poslovnog udruženja drumskog saobraćaja Srbijatransport, koji smatra da je međumesni prevoz u Srbiji znatno jeftiniji nego u Evropi.
„U Srbiji se pojavila studija koju je finansirala Svetska banka za koju bih rekao da su upitne reference ljudi koji su izvlačili zaključke. Međumesni prevoz u Srbiji je nemilosrdan – dnevno ima 12.000 polazaka. Svakog dana, na primer, iz Beograda ima preko 86 polazaka za Novi Sad plus subvencionisani Srbijavoz“, navodi Aleksić.
Opširnije čitajte na N1.
BONUS VIDEO – Rečni javni prevoz po ceni svemirskih brodova
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare