Potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović izjavila je danas da se već vode pregovori sa kineskom kompanijom CRBC o izgradnji brze pruge od Beograda do Niša i Preševa i da bi u naredna tri meseca trebalo da bude pripremljne predlog komercijalnog ugovora.
Ministarka očekuje da bi radovi, ako bude obezbeđen i preferencijalni kredit od Kine, mogli da počnu već sledeće godine.
Mihajlović je rekla novinarima da bi bila velika šteta da nemamo brzu prugu ka jugu zemlje podsetivši da se uveliko gradi brza pruga od Beograda do granice sa Mađarskom za brzinu vozova do 200 km na sat.
„To je ogromno ulaganje od oko dve milijarde evra, a toliko nas košta i brza pruga do Subotice do Beograda. Ipak, to je ulaganje u budućnost. Mi smo se opredeili da radimo sa kineskom kompanijom CRBC i u narednih nekoliko meseci Infrastruktura železnice Srbije, koja već razgovara sa kineskom kompanijom, ima zadatak da pripremo predlog komercijalnog ugovora“.
Kaže, takođe, da su se već obratili kineskoj vladi za odobrenje prefrencijalnog kredita budući da je to ogromna investicija.
„Verujem da ćemo ispoštovati zajedničku dinamiku, a to je da u naredna tri meseca imamo predlog komercijalnog ugovora. Uporedo se rade projekti i uz odobrenje i finansiranje verujem da li bi mogli sledeće godine da počnu i radovi. To jeste nova moderna i drugačija Srbija koja nam treba za buduće generacije“.
Kaže da je vlada obezbedila kredit Svetske banke od 15 miliona evra u želji da još bolje uredimo putne prelaze i da će biti dodatno obezbeđeno još 58 kritičnih prelaza.
Dodaje da će u septembru biti raspisan javni poziv za izbor izvođača radova.
Predstavnici Infrastrukture železnice Srbije su istakli da uz primenu železničkih propisa na putnim prelazima u Nišu bezbednost saobraćaja nije ugrožena ni kada su su rampe u kvaru.
„I u situaciji kada rampe na putnim prelazima u Nišu ne rade, bezbednost saobraćaja nije ugrožena. U toj situaciji, primenjuju se železnički pravilnici i propisi i železničko osoblje postupa u skladu sa njima.
To znači da se vozovi zaustavljaju pre putnog prelaza, i nakon zvučnog upozorenja vožnju preko putnog prelaza nastavljaju tek kada se uvere da nema nikoga na pruzi i da mogu da nastave dalje ne ugrožavajući učesnike u saobraćaju, tako da ne postoji mogućnost da se dogodi nesreća“, rekao je novinarima generalni direktor Infrastrukture železnice Srbije Nebojša Šurlan, povodom pisanja pojedinih medija o kvaru na putnom prelazu u niškom naselju Suvi Do.
Šurlan je istakao da na teritoriji Grada Niša postoji 65 putnih prelaza i da su svi na odgovarajući način obezbeđeni. Branicima i polubranicima obezbeđeno je 34 putnih prelaza u Nišu, dok su preostalih 31 obezbeđeni znakovima vertikalne drumske signalizacije „Stop“ i „Andrejin krst“.
„I dok je u Srbiji od 2.138 putnih prelaza rampama i savremenom opremom obezbeđeno njih 522, odnosno nesto manje od četvrtine, na teritoriji Grada Niša situacija je znatno povoljnija, jer je nesto vise od polovine putnih prelaza obezbeđeno rampama“, dodao je Šurlan.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: