Proizvođač sapuna i krema Dove i proizvođač Hellmann’s majoneza - Unilever pod istragom su zbog tvrdnji da su neki proizvodi ekološki, što bi kupce moglo dovesti u zabludu.
Uprava za tržišno takmičenje (CMA) saopštila je da Unilever možda preuveličava koliko su neki njegovi proizvodi “zeleni”.
Unilever proizvodi poznate brendove poput sredstava za čišćenje Cif, sapuna Dove i dezodoransa Lynx. Objavio je da je “iznenađen i razočaran” objavom i opovrgao da su njegove tvrdnje „na bilo koji način obmanjujuće”.
CMA je saopštio da određene izjave i jezik koje Unilever koristi na nekim proizvodima “izgledaju nejasno i uopšteno” i “kupce mogu dovesti u zabludu”.
Takođe je naveo da su neki sastojci proizvoda na ambalaži predstavljeni tako da preuveličavaju koliko su prirodni, što je poznato pod nazivom “korporacijski greenwashing”.
CMA smatra da Unileverovo korišćenje boja i slika poput zelenog lišća može brinuti, jer kupci mogu preceniti ekološku prihvatljivost proizvoda.
Unilever je saopštio da je predan objavljivanju odgovornih tvrdnji koje su “transparentne i jasne”. “Nastavićemo da sarađujemo s CMA-om i u potpunosti udovoljiti daljim zahtevima za informacijama”, dodao je portparol.
BONUS VIDEO Potrošačka korpa veća od pojeftinjenja: Kampanja „parizer“ se nastavlja ili bolje reći proširuje