Na raskrsnici Bulevara heroja sa Košara i Crvene armije konačno je počela izgradnja podvožnjaka ispod pruge Beograd - Novi Sad. Prva javna nabavka za ovaj projekat raspisana je još pre devet godina, a od tada do danas su tenderi obarani, rokovi probijani, a vrednost izgradnje porasla je za čak tri puta.
Dugoočekivani radovi na probijanju podvožnjaka koji će spojiti dva novobeogradska bulevara konačno su počeli.
Posao je dodeljen konzorcijumu koji čine Saobraćajni institut CIP, Ras inženjering niskogradnja, Novkol, Montprojekt i Starting. Pred njima je praktično probijanje nasipa na kom se nalazi železnička pruga, kako bi se na taj način povezale postojeće saobraćajnice sa leve i desne strane i to izgradnjom „tunela“. Radovi bi prema najavama trebalo da budu okončani u roku od 450 dana ili za oko godinu i po.
Ovaj projekat je od inicijalne ideje, pa sve do danas, prošao trnovit put na kom mu je vrednost konstantno rasla.
Predsednik Privremenog organa Beograda Aleksandar Šapić, koji je obišao početak radova, rekao je da će ceo projekat koštati 980 miliona dinara ili oko 8,3 miliona evra.
„Ovo je izuzetno važan bulevar za Novi Beograd, a probijanjem podvožnjaka biće ‘spojeni’ bulevari Umetnosti i Crvene armije. Još 2015. godine raspisivani su prvi tenderi za ovaj posao, ali uvek je dolazilo do obaranja i ne bih se bavio prošlošću i vraćao na razloge. Da su ti radovi urađeni pre reknstrukcije pruge, odnosno pre nego što je voz ‘Soko’ počeo da saobraća, sve bi sada bilo daleko jeftinije, ali tako je kako je”, rekao je Šapić.
Međutim, kako se može videti u tenderskoj dokumentaciji, vrednost ugovora je gotovo milijardu dinara, odnosno 990.944.232 dinara ili oko 8,4 miliona evra.
Kad smo već kod prošlosti, vratimo se u 2015. godinu. Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda te godine je raspisala tender za ovaj projekat u vrednosti oko 310 miliona dinara. Međutim, nije bilo zainteresovanih ponuđača.
Usledio je, potom, tri godine kasnije novi, uspešan tender i ugovor vredan 320 miliona dinara sa PDV-om.
Na čelu jedine grupe ponuđača tada se našao “Energoprojekt niskogradnja”. Prvi predviđen rok za završetak radova bio je 480 dana. Međutim, radovi nikako da počnu, a kao razlog je navođeno to što je državni organ kasnio u izdavanju propisanih uslova.
Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju 2020. je za eKapiju potvrdila da probijanje železničke pruge u cilju spajanja Bulevara umetnosti i Ulice Dr Agostina Neta čeka završetak izgradnje železničkog koloseka na nasipu, koje sprovodi nadležno javno preduzeće.
Godinu kasnije u Direkciji su za Politiku naveli da probijanje podvožnjaka i spajanje dva bulevara nije moguće izvesti, a da se ne ugrozi dinamika puštanja u saobraćaj nove železničke pruge Beograd – Novi Sad.
Uporedo sa tim, sa dobaljačima su vođeni pregovori o sporazumnom raskidu ugovora.
Kad se činilo da je na ovaj projekat stavljena tačka, volšebno se pojavio u planovima Grada Beograda za prošlu godinu. Imajući u vidu da njegova sada iznosi više od 990 miliona dinara sa PDV, vrednost radova je od 2018. do danas porasla za više 670 miliona dinara, što je oko 5,6 miliona evra.
Istina je da je mnogo toga u međuvremenu poskupelo, ali da li je baš toliko?
Inače, postojeća pruga koja prolazi iznad mesta budućeg podvožnjaka, ima dva koloseka.
Kako je predvidela tenderska dokumentacija planirano je da se projektuje podvožnjak za četvorokolosečni saobraćaj tako da se ostavi prostor za izgradnju po još jednog koloseka sa svake strane postojećih.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare