Foto: Shutterstock

Živite kao podstanar, a pokvario vam se bojler, mašina za pranje veša ili frižider i sada niste sigurni ko treba da platiti štetu i popravku, vi ili stanodavac? Zakon nudi naizgled jednostavan i precizan odgovor - obaveza zakupodavca je, između ostalog, i održavanje stvari ispravnima za vreme trajanja zakupa. Izuzetak je, naravno, ukoliko stanar namerno ili svojim nemarom napravi štetu.

Da bi se izbegle sve potencijalne nesuglasice i nedoumice, pametno bi bilo da se sve precizno definiše ugovorom izmešu vlasnika stana i podstanara.

Kako navode pravnici sa kojima smo razgovarali obaveza vlasnika stana je da popravi, na primer bojler, ili bilo koji drugi uređaj u stanu ukoliko se on sam od sebe pokvario. Objašnjenje leži u tome da uređaj pripada vlasniku stana, a sve kvarove na uređajima koji ostaju u nekretnini nakon selidbe zakupca, treba da popravi vlasnik. Izuzetak jesu kvarovi koje je zakupac napravio namerno ili je jednostavno bio nemaran.

To potvrđuje i Milić Đoković, procenitelj i sudski veštak.

„To se sve definiše ugovorom, ali u većini slučajeva stanodavac je dužan da sanira štetu. Razlog je jednostavan – taj uređaj koji se pokvario je njegov i ostaće u njegovom vlasništvu i kada zakupac koji trenutno stanuje u nekretnini odluči da se iseli. Naravno, ovo važi samo ukoliko je stanar koristio uređaj po ‘propisima’ odnosno uputstvima. Ukoliko nije, trošak treba da snosi on“, objašnjava Đoković za Nova.rs.

Zakon je rekao svoje, ali zaključaj je fa je najbolja zaštita, bilo od bahatih stanodavaca, ili nemarnih stanara,potpisivanje ugovora o zakupu koji, prema Zakonu, ne mora da bude overen kod notara.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar