Sudbinu Trga republike na kom su, sada već legendarne "Vesićeve kocke" preslagivane najmanje pet puta, deli i jedna od najstarijih ulica u Beogradu - Karađorđeva. Iako je njena rekonstrukcija završena pre samo pet godina, ona se ponovo kopa. Zapravo, vade se "najskuplje" granitne kocke između tramvajskih šina i stavlja se asfalt.
Rekonstrukcija glavnog dela prestonice ostala je upamćena (a kako i ne bi) po granitnim kockama na Trgu republike, koje su postavljene 2019. godine. Od tada pa do danas, sada već legendarne kocke, u javnosti popularne kao „Vesićeve“, ispremetane su najmanje pet puta.
Milioni evra utrošeni su na investiciju koja nas je preskupo koštala,s obzirom da se svako malo kocke vade, pa ponovo postavljaju.
Ista sudbina zadesila je i deo jedne od najstarijih beogradskih ulica – Karađorđeve ulice, čija je kompletna rekonstrukcija završena pre samo pet godina.
Kako svedoče građani, a u šta se uverila i ekipa Nova.rs portala, u toku je vađenje istih ovih kocki koje su 2018. godine postavljene između tramvajskih šina.
Gradska vlast se ovaj put odlučila na asfaltiranje površine oko tramvajskih šina, te ostaje nejasno zbog čega odmah nije stavljen asfalt, nego je potrošen novac na kocke koje su sada izvađene.
Nije poznato koliko će građane Srbije koštati nova rekonstrukcija ovog dela Karađorđeve ulice, s obzirom da njena vrednost nije evidentirana na portalu Javnih nabavki.
Međutim, na pomenutom portalu kao poslednja nabavka proknjižena je „Odluka o zaključenju okvirnog sporazuma“ Javnog preduzeća za upravljanje javnim putevima grada Beograda, a u kojoj u opisu nabavke stoji da su u pitanju „radovi na popravci postojećih i izradi novih javnih saobraćajnih površina izvedenih od sitne kamene kocke, granitnih ploča, kaldrme i slično“.
Ta nabavka je, kako se navodi, koštala 600.000.000 dinara sa PDV-om.
Ono što je, pak, poznato, to je da je vrednost radova na rekonstrukciji Karađorđeve ulice 2018. godine iznosila 712 miliona dinara bez PDV-a, a izvodio ih je konzorcijum koji čine Energoprojekt-niskogradnja u saradnji sa lazarevačkim preduzećem Bauwesen i francuskim Colas Rail.
Direktor Centra za lokalnu samoupravu Nikola Jovanović koji je bio upoznat sa planom prve rekonstrukcije Karađorđeve ulice, kaže za Nova.rs da je vrednost radova prešla planirani iznos od milijardu dinara (sa PDV-om), kao i da je probijen rok za završetak radova.
„Karađorđeva ulica je važna ulica u Beogradu i bila je odavno predviđena njena rekonstrukcija u fazama. Nažalost, posle prve rekonstrukcije bilo je mnogo problema. Žalili su se i saobraćajni inženjeri i građani. Ta rekonstrukcija je bila poznata kao jedna od najprljavijih u Beogradu u to vreme i ona je završena tek u februaru 2020. Čak je i tada ostao neki nezavršeni deo ispod Brankovog mosta. I sve što se od tada naknadno radilo je posledica te jako loše i prljave rekonstrukcije“, navodi Jovanović.
Pretpostavlja da su trenutno u toku dopunski radovi ili korekcije prve faze rekonstrukcije ulice koja je od početka izazivala kritiku stručne javnosti i građana.
„Sada bi trebalo da se radi druga faza rekonstrukcije i to je deo od Brankovog mosta do Savskog trga. To je deo koji je neophodno uraditi i svi se nadamo da će biti mnogo bolje urađen nego što je deo od Brankovog mosta do Pariske ulice. Potrebno je da bude mnogo kvalitetnije i saobraćajno pametnije urađeno nego što je deo koji je koordinisao Vesić“.
Podseća da je bilo čestih žalbi građana na ukrštanje automobilske trake i tramvajskih šina, kao i na lošu signalizaciju.
„Sve je bilo preskupo, radovi su trajali više od 15 meseci….Tako da, mnogo manjkavosti ima u toj rekonstrukciji“, navodi Jovanović.
Podsetimo, Goran Vesić koji je bio na mestu zamenika gradonačelnika Beograda za vreme rekonstrukcije Karađorđeve ulice, najavio je da će rekonstruisana saobraćajnica imati u sredini saobraćajnu traku za tramvaj i javni prevoz putnika, dok će sa svake strane biti po jedna saobraćajna traka za svaki smer, sa obostranim trotoarima i biciklističkom stazom.
Kako bi se ubrzao protok saobraćaja, Vesić je kazao da će trasu tramvaja koristiti i vozila za javni prevoz putnika.
U zoni Kapetanije, uz saobraćajnicu, predviđena je niša za putničke autobuse, kojima će se prevoziti putnici sa turističkih brodova od pristaništa ka centru grada.
Savski kej će biti uređen na delu od Brankovog mosta do kraja „Beton hale“, na površini od oko jedan hektar.
Iako je rekonstrukcijom ulice trebalo da se poboljša saobraćaj u ovom delu grada, do toga, čini se, nije došlo.
Prema svedočenju vozača, saobraćaj na ovoj lokaciji izaziva nove i brojne probleme svima koji prolaze ovom beogradskom saobraćajnicom, kao i stanarima ove i okolnih ulica.
Sve ovo, kako su ispričali, prouzrokuje ogromne saobraćajne gužve, nepotrebno ukrštanje šinskog i drumskog saobraćaja na više mesta, česta su isključivanja semafora, sudari na raskrsnicama Karađorđeve i Crnogorske ulice i Braće Krsmanović i Karađorđeve.
Saobraćajni kolaps, buka danju od zakrčenog saobraćaja, a noću od klubova i kafića, povećana zagađenost, oglušavanje nadležnih službi na prijave, čine život stanara ovog dela Beograda nepodnošljivim. Oni tvrde da Karađorđevu ulicu ne posećuje čak ni saobraćajna policija. Komunalna policija noću ne zalazi u ove ulice, a preko dana uredno pišu kazne.
BONUS VIDEO: Trg Republike radovi kocke
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare