Putovanja planiramo i avionske karte kupujemo mesecima unapred. Šta ako se pred sam let razbolite i niste u mogućnosti da putujete, a avionska karta je uveliko plaćena - možete li ikako dobiti novac nazad? Loša vest je da ćete, najverovatnije, dobiti samo novac od takse. Dobra vest je da ipak postoji jedan način da se u zaštitite od tog gubitka para - polisa osiguranja.
Većina niskobudžetnih (low-cost) avio prevoznika prodaje karte za jeftine letove koje se ne mogu refundirati. Izuzev u određenim, jasno definisanim situacijama, koje se uglavnom svode na neprijatne okolnosti smrti putnika ili osobe koja je s njim u bliskom srodstvu, niskobudžetni avio prevoznici ne vrše povraćaj prodatih karata.
Portalu Nova.rs javilo se dvoje putnika koji su svoju agenciju koja im je i obzbedila karte do Istanbula pozvali i otkazali let.
Sa njima je na put trebalo da krene i njihovo dete, pa je račun za tri karte bio 90.000 dinara.
Nakon što su otkazali let, kompletan novac nisu mogli da refundiraju, već su dobili samo 9.000 dinara, odnosno 3.000 dinara po karti.
Niskobudžetni avio prevoznici omogućavaju povraćaj novca od avionskih karata u posebnim situacijama i svi slučajevi se razmatraju pojedinačno. Čak i ako u „opštim uslovima putovanja“ nije predviđen povraćaj novca u slučaju bolesti, ipak vredi proveriti i obratiti se prevozniku koji bi ipak mogao da vam izađe u susret.
Kada zahtevate refundaciju, morate obezbediti konkretnu dokumentaciju koja potvrđuje vašu nesposobnost za putovanje.
Međutim, Aleksandar Seničić iz Nacionalne asocijacije turističkih agencije „Juta“ kaže da novac ni u jednom slučaju neće dobiti nazad, izuzev u biznis kategoriji, ali i tu su primeri pojedinačni.
Novac koji putnici mogu dobiti nazad jeste jedino aerodromaska taksa, koja zbog toga što let nije realizovan, ostaje neiskorišćena.
Najbolji način kako biste zaštitili sebe od gubitka novca u ovakvim situacijama jeste kupovina odgovarajuće polise putnog osiguranja.
Ovaj vid osiguranja mora se uplatiti 5 dana od trenutka izdavanja karte, rezervacije smeštaja i plaćanja dela ili svih troškova, ali najkasnije 1 dan pre datuma koji je na karti naveden kao početak putovanja, te najkasnije 1 dan pre planiranog početka boravka u hotelu. U tom slučaju nadoknađuju se troškovi do 5000 evra.
BONUS VIDEO: Radovi i muke putnika na beogradskom aerodromu