Oglas
Već mesecima traju pripremni radovi za međunarodnu izložbu Expo 2027 u Surčinu, a kako je najavljeno, 1. maja na istom mestu biće postavljen i kamen temeljac za izgradnju Nacionalnog stadiona. Iako nije bilo nikakvog tendera, najmanje sedam firmi već je angažovano na terenu, a pojedine su dobro poznate javnosti i povezane sa SNS-om.
Država će, prema najavama Aleksandra Vučića, do 2027. u EXPO, Nacionalni stadion, ali i niz drugih infrastrukturnih projekata po celoj zemlji, poput akvatika, izgradnje puteva, pruga, obnove fasada, škola, rekonstrukcija luka, domova zdravlja, ali i hotela i stambenih zgrada, uložiti neverovatnih 18 milijardi evra. Samo će na paviljone, hotelski i stambeni kompleks, akvatik centar i Nacionalni stadion „otpasti“ oko 1,2 milijarde evra.
Prilikom posete Surčinu, gde pripremni radovi uveliko traju, naša reporterka opazila je radnike niza firmi koje su već uključene u realizaciju projekata Expo i Nacionalnog stadiona, iako do sada nije bio raspisan nijedan tender. Neke od njih su nam dobro poznate i bilo je jasno da bez njih EXPO neće proći.
Nasred poljane u Surčinu, tokom pripremnih radova, mogla su se videti i vozila sa oznakom Milenijum tima.
Inače, za javnost i nije veliko iznenađenje što je ova firma dobila posao u Surčinu, budući da su godinama unazad uključeni u najveće državne projekte. Tačnije, ušli su u sve pore srpskog biznisa – od poslova gasifikacije, preko hotelijerstva i vinogradarstva, do izgradnje puteva, mostova, naučnih instituta…
Zapravo, kruna svega je bila odluka države da ugledni Institut Jaroslav Černi proda po početnoj ceni od 2,58 miliona evra upravo Milenijum timu i konzorcijumu u kojem je sedam direktora tog instituta.
Više nije tajna da je suvlansik te firme Ivan Bošnjak blizak SNS-u. Javno se pojavljuje na konvencijama te stranke, a u prostorijama naprednjaka delio je poklone sa logoom SNS starijim sugrađanima. Njegov partner Stojan Vujko se ređe pojavljuje na takvim događajima.
I nije „Milenijum tim“ jedina firma u vlasništvu tog dvojca koja je aktivna na gradilištu u Surčinu. Na licu mesta reporterka „Nove“ videla je, kamione, zastavu i radnike „Mostogradnje ing“, koja je u njihovom vlasništvu. Pojedini radnici koje smo zatekli na licu mesta rekli su nam da su došli čak iz Leskovca.
Ova firma je inače pre nekoliko godina sklopila strateško partnerstvo sa nekadašnjim gigantom „Mostogradnjom“ i preuzela deo njihovih radnika i zakupila imovinu.
Naime, prema podacima iz Agencije za privredne registre, “Mostogradnja ING” ima 214 zaposlenih i ostvarila je neto dobitak od pola milijarde dinara ili oko 4,8 miliona evra. To je više nego duplo uvećana dobit u odnosu na prethodnu 2022. godinu.
U Surčinu su viđene i oznake preduzeća „Novkol“, koja za razliku od „Milenijum tima“ i njegove ćerke firme nije toliko poznata široj javnosti. Ipak, ostalo je zabeleženo da je među prvima angažovana na projektu Beograd na vodi i daje bila zadužena za postavljanje šipova. Među vlasnicima su Miloš Hranisavljević, Milorad Janković i Nikola Višnić.
Ovo preduzeće je osnovano 1997. godine u Beogradu. Osnovna delatnost firme je projektovanje i izvođenje građevinskih radova iz oblasti podzemnih konstrukcija.
Kako nam je rekao jedan od radnika prilikom posete surčinskom gradilištu, ova firma će i na toj lokaciji biti angažovana na postavljanju šipova za osam sajamskih hala.
Ovo preduzeće iz Valjeva u stoprocentnom je vlasništvu Miroljuba Tomaševića.
PROČITAJTE JOŠ
Bila je angažovana na više projekata na Divčibarama, a u centru pažnje našla se kada je u Valjevu radila rekonstrukciju Ulice Vuka Karadžića. Tada je, prema pisanju portala kolubarske, nacrtan narandžasto beli pešački prelaz, što je bilo suprotno Pravilnom o saobraćajnoj signalizaciji.
Mediji su pisali i da su troškovi za rekonstrukciju jedne ulice takođe u Valjevu porasli za 7,8 miliona dinara, da su radovi kasnili, a ta firma bila je jedan od izvođača.
Ova firma verovatno je zadužena za prevoz materijala u Surčinu.
Na njenom sajtu navodi se da od 1991. godine vrši transport rasutih materijala u zemlji i inostranstvu. Takođe, bave se i prodajom i prevozom kamenih agregata, kao i kamena tucanika. Vlasnik ove firme je Dragan Vujetić.
Preduzeće Vojput Subotica je osnovano pre više od pet decenija, a JP Putevi Srbije poverili su im značajnu mrežu održavanja državnih puteva na severu zemlje. Većinsko vlasništvo u ovom preduzeću ima firma Boja za izradu saobraćajne signalizacije Sombor, dok udeo u vlasništvu od 49,88 odsto ima Goran Janković.
Samo tokom ove godine dobili su 10 poslova od države, koji se odnose na alfaltiranje ulica i održavanje saobraćajnica.
Ovo beogradsko preduzeće bavi se izgradnjom puteva i autoputeva, a vlasnica i direktorka je Ljubica Rakić. Ni ova firma nije poznata široj javnosti.
Mediji su o njoj pisali 2022. godine, kada je postala akcionar sa pet odsto akcija makedonske građevinske firme „Granit“.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare