Foto: Promo

OTP banka proglašena je za Najbolju banku u Srbiji na tradicionalnoj dodeli godišnjih nagrada svetskog finansijskog magazina The Banker. Prestižnu nagradu primio je Predrag Mihajlović, predsednik Izvršnog odbora OTP banke na gala ceremoniji u Londonu, koja je održana u okviru Globalnog bankarskog samita.

Godišnja priznanja za najbolju banku finansijskog magazina The Banker, sa skoro stogodišnjom tradicijom poslovanja u okviru svetske finansijske grupe Financial Times, važe za tržišni standard za izvrsnost u bankarstvu i za najprestižnija priznanja u finansijskom svetu. Tim povodom, Joy Macknight, urednica ovog magazina izjavila je: „Završeno spajanje tako velikih razmera usred globalne pandemije zaslužuje svako poštovanje, i iz tog razloga nagrada za Najbolju banku u Srbiji 2022. godine dodeljuje se OTP banci. Dodatno, ovu nagradu OTP banka je osvojila i zbog svojih snažnih finansijskih rezultata, ESG strategije i učinjenog napretka u oblasti digitalne transformacije.“

Prilikom donošenja odluke o najboljima, finansijski eksperti i analitičari upoređuju poslovanje banaka i procenjuju uspešnost na osnovu jasno postavljenih kriterijuma tržišne pozicije, rasta i performansi, povraćaja na kapital, strateških inicijativa, tehnološkog razvoja i kvaliteta i inovativnosti ponude proizvoda i usluga.

“Nagrada svetskog magazina The Banker za najbolju banku u Srbiji je još jedna potvrda naše apsolutne posvećenosti i ekspertize. Uspeli smo da ostvarimo rekordne rezultate poslovanja i dvocifren rast u svim poslovnim segmentima. OTP banka ostvarila je u prvih devet meseci ove godine profit pre oporezivanja u iznosu od 92 miliona evra, uz povraćaj na kapital od 15 odsto. Dodatno smo učvrstili poziciju najvećeg kreditora privrede i stanovništva, kao i lidera na tržištu faktoring, lizing i e-commerce usluga. U istoj godini dobili smo dve najprestižnije nagrade za najbolju banku u Srbiji – prvo Euromoney nagradu za izvrsnost 2022, a sada i od magazina The Banker. Izuzetno sam ponosan kad kažem da je 2022. najuspešnija godina u istoriji poslovanja OTP grupe u Srbiji. Imajući u vidu izazovne okolnosti sa kojima se ceo svet susreće, ove nagrade imaju veći značaj i ulivaju nam optimizam da spremni dočekujemo narednu godinu, odlučni da i dalje pružamo snažnu podršku privredi i građanima“, izjavio je Predrag Mihajlović, predsednik Izvršnog odbora OTP banke.

Foto: Promo

Poslednjeg dana septembra 2022. godine, aktiva je iznosila 6,26 milijardi evra, što predstavlja porast neto aktive za 15,1 odsto u odnosu na treći kvartal 2021. Kada je reč o kreditima, OTP banka je zabeležila ukupan iznos od skoro 4,8 milijardi evra što predstavlja porast od 15,4 odsto u odnosu na isti period prethodne godine. Time je zadržano prvo mesto na srpskom tržištu sa učešćem od 17,6 odsto. Kad je reč o depozitima, Banka je ostvarila u prethodnom periodu i u ovoj oblasti odlične rezultate, sa godišnjim rastom od 11,7 odsto i tržišnim učešćem od 11,8 odsto. OTP Leasing Srbija i OTP Osiguranje takođe beleže odlične rezultate.

Trend ostvarenja odličnih rezultata nastavlja se i u svim segmentima transakcionog bankarstva, u faktoringu Banka ostvaruje rast od 33 odsto u izloženosti i 13 odsto u volumenu finansiranja. U dokumentarnom poslovanju banku klijenti prepoznaju kao značajnog partnera, što se oslikava u rastu izloženosti od 29 odsto na kraju trećeg kvartala u odnosu na isti period prošle godine.

U okviru OTP Grupe u Srbiji posluju i OTP Leasing Srbija i OTP Osiguranje koji takođe beleže odlične rezultate. U odnosu na isti period prošle godine, u operativnom lizingu je ostvaren rast od rekordnih 72 odsto dok je u finansijskom lizingu u pogledu iznosa finansiranja ostvaren je rast od 40 odsto uz povećano tržišno učešće na 20,1 odsto. OTP Osiguranje je ostvarilo u prvih devet meseci 2022. godine rast ukupne bruto premije od 34 odsto u odnosu na isti period prošle godine, dok je tržište životnog osiguranja poraslo za dva odsto.

Zahvaljujući prisutnosti OTP banke u 91 gradu sa 155 ekspozitura i 271 bankomata, klijen-tima širom Srbije dostupna je široka lepeza proizvoda i usluga, kao i efikasan servis i ponude prilagođene njihovim konkretnim potrebama.