Iako svaka avio kompanija ima svoje uslove putovanja i propise sa kojima putnici pre nego što krenu treba da se upoznaju, postoje i određene pravila na “višem” nivou.
Deo njih nalazi se u Evropskoj regulativi kojom je, između ostalog, definisano koliku nadoknadu putnik može da dobije u slučaju da je let otkazan ili odložen, mimo njegove volje.
Za letove koji su odloženi ili otkazani nadoknada može da bude od 250 do 600 evra, i to u zavisnosti od dužine puta. Ako je put kraći od 1.500 kilometara nadoknada je 250 evra, za letove od 1.500 do 3.500 kilometara odšteta je 400 evra, a za letove duže od 3.500 kilometara je 600 evra.
Ako se putniku ponudi alternativni let, čije vreme dolaska ne prelazi planirano vreme dolaska prvobitno rezervisanog leta za više od dva sata za letove do 1.500 kilometara, ili više od tri sata za letove između 1.500 i 3.500 kilometara, ili za više od četiri sata za sve letove preko 3.500 kilometara, isplata kompenzacije će biti 50 odsto, odnosno 125, 200 ili 300 evra.
Ako je let otkazan kompenzacija će biti ista, ali ne i u slučaju loših vremenskih uslova, političke nestabilnosti, štrajkova, bezbednosnih rizika i neočekivanog nedostatka bezbednosti. Sve ovo nije razlog za isplatu odštetu.
Opširnije pročitajte na sajtu Danasa.
BONUS VIDEO: Zašto je haos na aerodromima – gosti Petar Vojinović i Goran Miletić