Oni koji imaju račun u banci koji ne koriste i ne žele da više plaćaju njegovo održavanje, ili prosto žele da ga ugase iz bilo kog drugog razloga, to mogu da urade na jednostavan način – tako što će sa ličnom kartom otići u najbližu filijalu banke u kojoj je taj račun otvoren, a za to im banka neće naplatiti naknadu. Ipak, postoje određeni problemi koji građane u toj nameri mogu omesti.
Prema rečima urednika portala Kamatica Dušana Uzelca, najpre treba proveriti da li su druge obaveze prema banci vezane za taj račun, poput dozvoljenog minusa, kreditnih kartica ili kredita izmirene.
“Ukoliko postoji neko dugovanje prema banci, to treba ili izmiriti ili ‘odvezati’ od tog računa”, navodi naš sagovornik.
Ipak, najveća i najčešća prepreka sa kojom se građani koji žele da ugase račun u nekoj banci mogu susresti je sama banka, koja ni po koju cenu ne želi da ostane bez klijenta.
Zbog toga se, dodaje Uzelac, one služe raznim trikovima koji se mogu podvesti pod neetičnu poslovnu praksu.
“Može se desiti da iskoriste izgovor poput ‘pao je sistem, dođite za nedelju dana’ ili ‘koleginica koja se bavi time nije trenutno tu, dođite za dve nedelje’ i tako pokušaju da obeshrabre ljude da zatvore račun, budući da je bankama najveća muka da izgube klijenta. Ipak, građani treba da zahtevaju ono što je njihovo garantovano pravo”, objašnjava naš sagovornik.
I Dejan Gavrilović iz udruženja potrošača “Efektiva” potvrđuje da se ovakvi slučajevi dešavaju. Međutim, on za slučajeve kada neko želi da račun ugasi u jednoj, a otvori u drugoj banci, navodi jednostavno rešenje.
“Klijent može da ode u banku u kojoj želi da otvori račun i traži da ona sa prethodnom bankom iskomunicira sve oko zatvaranja računa. Tako nema nikakvih problema. Banke koriste to što neki klijenti ne znaju da ova opcija postoji”, objašnjava Gavrilović.
On dodaje da klijent koji je izmirio sva dugovanja može da zatvori račun i pređe u drugu banku bez ikakvih problema.
Potvrda o zatvaranju računa besplatna, ali nekad I nedovoljna
Prema rečima Dušana Uzelca, banke ne bi trebalo da naplaćuju potvrdu o ugašenom računu. Ipak, on savetuje da građani za svaki slučaj i u kreditnom birou provere da li im je račun zaista ugašen.
Dejan Gavrilović takođe navodi da je bilo slučajeva da banke izdaju potvrdu da je račun ugašen, ali se nakon godinu dana jave sa potraživanjem nekog dugovanja za održavanje računa, sa obrazloženjem da se desila neka greška pri zatvaranju računa.
“Ukoliko to klijent ne želi da plati, banka može da ga tuži, a na sudu je onda da proceni da li je ta potvrda dovoljna da klijent ne bude u obavezi da plati dodatno ili je objašnjenje da je napravljena greška ipak validno”, zaključuje Gavrilović.
BONUS VIDEO Radojka Nikolić: Ništa od manjih rata kredita