Foto:Beoinfo

Grad Beograd bi u narednom periodu trebalo da dobije 10 električnih kineskih autobusa koji koštaju šest miliona evra. Iako se na tender prijavio ponuđač koji je imao nižu ponudu, nadležni su ga odbili. Inače, visoka cena je samo jedna od nejasnoća. Nije jasno i zbog čega je i pod kojim uslovima na tenderu jedino prošla firma "DAT holding doo" čije sedište se nalazi u porodičnoj kući na Voždovcu i koja se vodi kao preduzeće koje se bavi proizvodnjom rashladne i ventilacione opreme.

Gušenje, disanje na škrge. Tako je u Beogradu godinama, zbog zagađenog vazduha. Na to, jednim delom utiče gradski prevoz koji potpunu modernizaciju još čeka. Zbog toga su autobusi na dizel u glavnom gradu još uvek u „modi“, dok samo jedna linija ima električna vozila.

Prema ugovoru u koji je N1 imao uvid, gradska vlast je rešila da nabavi 10 kineskih električnih autobusa po ceni od šest miliona evra. Međutim, iz Centra za lokalu samoupravu ukazuju da se iza javne nabavke kriju malverzacije.

„Sam postupak nabavke su obeležile dve manjkavosti – prva da je odbačena ponuda koja je bila za 1,64 miliona evra niža, odnosno povoljnija, a druga je da autobusi koje smo uzeli nisu ispitani, odnosno njihova potrošnja struje po kilometru, tako da meni to sve miriše na korupciju i mislim da bi tužilaštvo trebalo da ispita i ovaj ugovor, kao i prethodne sa Higerom“, kaže Nikola Jovanović iz Centra za lokalnu samoupravu.

Na tenderu je učestvovala i kineska kompanija koja je strateški partner sa Ikarbusom, ali je odbijena, iako je imala nižu ponudu za milion i po evra.

Foto:N1

Firma „DAT holding doo“ koja je dobila mogućnost da za Beograđane nabavi 10 električnih autobusa se nalazi – u porodičnoj kući.

A „kućna firma“ na Voždovcu osnovana je 2008. godine. Podaci Agencije za privredne registre pokazuju i da nije registrovana da se bavi autobusima, već proizvodnjom rashladne i ventilacione opreme. Firma koja postoji 13 godina nije dostupna ni preko interneta, jer je sajt u pripremi.

Iz Inicijative ne davimo Beograd celu situaciju opisuju kao bizarnu.

„Da firma koja je svrstana u mikro preduzeća, koja zapošljava oko tri radnika i koja se nikada nije bavila ovom delatnošću, je dobila posao od nekih šest miliona evra od grada Beograda, mislim da su oni ovim hteli da nabace posao nekim ljudima koji su im bliski i to nam sve govori, mi imamo firmu koja se time ne bavi, imamo veću ponuđenu cenu i imamo situaciju da će građani Beograda biti oštećeni za milion i po evra na samo ovoj nabavci“, ocenio je Dobrica Veselinović iz Ne davimo Beograd.

Iz kabineta gradonačelnika za N1 nisu odgovorili na pitanja o tenderu, učešću samo jednog i odbijanju drugog ponuđača. O tome nije hteo da govori ni zamenik gradonačelnika Goran Vesić, iako je na Fejsbuku pre tri dana prvi objavio da Beograd dobija električne kineske autobuse, koji bi, kako je najavio, trebalo da budu isporučeni u narednom periodu.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar