Foto: Ljubica Sokić/Nova.rs

Meštani sela iz okoline Čačka, Lučana i Požege duže od mesec dana blokiraju izvođača radova na izgradnji auto-puta Miloš Veliki od Čačka do Požege, tražeći da im oduzeta zemlja bude više plaćena. Sagovornici portala Nova.rs kažu da je posle četiri godine pred sudom i višemesečnih protesta, država napokon pristala da umesto 50, građanima oduzetu zemlju plati po 1.300 dinara po metru kvadratnom. Tu cenu dogovorio je direktor "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak, a isplatu je obećao od prvog ponedeljka posle svoje posete gradilištima. "Uplate nije bilo pa neće biti ni auto-puta, a država se ponaša prema nama kao strani okupator", ogorčeno navode sagovornici Nove.

„Od ponedeljka krećemo sa sudskim poravnanjima i za najduže mesec dana će biti isplaćeno zemljište i objekti. Dobićete cnu kao što je rečeno, a to je oko 1.300 dinara po kvadratnom metru. Sto posto isplata počinje od ponedeljka“, obećao je Zoran Drobnjak, prilikom posete meštanima koji blokiraju radove na saobraćajnicama, 3. maja.

Drobnjak je dolazio još jednom, a isplate nije bilo. Meštani kažu da Drobnjakova reč ne vredi i obećavaju da će blokadu izgradnje auto-puta prekinuti dan nakon što im na račun stigne uplata za oduzetu zemlju.

Foto: Ljubica Sokić/Nova.rs

„Mi nećemo odustati iz jednog prostog razloga jer smo rekli da više obećanja ne možemo prihvatiti. Ono što hoćemo je da se on ponovo ovde pojavi sa ugovorom o sudskom poravnjanju koje će dve strane potpisati. Samo takav kontakt možemo imati i onda ćemo nakon toga, čim bude uplaćeno prekinuti blokadu. Ne blokiramo samo mi već sva sela na sektoru 4, celoj trasi od Čačka do Požege“, kaže za Nova.rs Dušan Karić iz Krstaca.

Gradilišta su u međurvemenu opustela. Kineski izvođači prebačeni su u najvećem broju na Fruškorski koridor. Da meštani nemaju nameru da odustanu, svedoči i kućica koju su dopremili i u kojoj se nalazi bife Blokada koji radi bez prestanka. Svi žitelji su dobili zaduženja, uvedene su smene i stalno dežurstvo.

„Kinezi su u potpunosti stali sa radovima, kažu da su prebačeni na Frušku goru. U smene smo se pregrupisali, otprilike svakom u četvrti dan pada da bude dežurni. Imamo grupu gde smo svi onlajn i u svakom momentu, za maksimalno 10-15 minuta svi smo tu. Na 350 metara smo od gradilišta, ovde svi dolaze, komšije, družimo se ovde u bifeu, za 15 minuta 100 ljudi može da se stvori ovde“, kaže Ivan Todorović, iz Krstaca.

Slično je i nekoliko kilometara dalje, u selima podovčarskim selima. I na ovoj trasi blokada je potpuna.

„Uzeli su mi 2,5 hektara, ništa nisu isplatili, obećavali su, poslali su nas na sud. Sud su blokirali, ročišta se ne održavaju, jednostavno smeju nam se u facu, ponašaju se kao strani okupatori i još gore“, priča Milojko Obrenović iz lučanskog sela Markovica.

Prema rečima Dušana Obrenovića, ovo je jedino što im je ostalo. „Došlo je do kraja. Nemamo više drugih sredstava. Ovo je zadnji pokušaj pa šta bude bude videćemo“, navodi sagovornik Nove.

Da je država bila jednaka prema svima – ovakvi problemi se ne bi pojavili. Na ovoj deonici auto-puta zemlja je plaćana i po 30 puta nižoj ceni u odnosu na Kruševac, Vrnjačku Banju ili Trstenik. A do nje se došlo, kako kaže direktor Puteva Srbije, jer se „malo“ radilo po zakonu.

„Bilo je malo problema oko poreske, pa smo onda rešili poresku. Pravna služba je malo radila po zakonu, šta dobije od poreske oni dobiju tu cenu koju treba da plate. E sad smo završili sa poreskom, sad će biti kako treba i najvažnije je da ljudi budu zadovoljni“, izjavio je Drobnjak.

Na pitanje Nove zbog čega je jedna cena važila za Vrnjačku Banju, Trstenik, a ovde je toliko mala, Drobnjak je rekao „Zato što smo sad rešili da je to građevinsko zemljište, a nije poljoprivredno. Da li ste zadovoljni sa odgovorom“.

Podsećamo, prvobitni rok za izgradnju auto-puta od Čačka do Požege bio je Sveti Nikola 2021.godine, da bi potom bio pomeren za kraj 2022, a sada 2023. godine. Sudeći po opustelim gradilištima malo je verovatno da će i on biti ispoštovan.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar