Ministarstvo zdravlja je u 2022. godini na usluge marketinških agencija potrošilo više novca nego na mobilne telefone, službena putovanja i reprezentaciju zajedno – ukupno 37,4 miliona dinara, pokazuju podaci dostavljeni portalu N1.
Prema podacima sa Portala javnih nabavki, Ministarstvo zdravlja je u prethodnoj godini potpisalo tri ugovora koji bi mogli da se podvedu pod ovu stavku.
Agencija za odnose sa javnošću i izdavaštvo „Birač communicationost“ angažovana je za kreiranje i sprovođenje kampanje za nastavak borbe protiv kovida 19 sa fokusom na osobe u povećanom riziku od HIV-a ili obolele od HIV-a. Vrednost ugovora sa PDV-om iznosila je 16 miliona dinara, odnosno više od 136 hiljada evra.
Drugi po vrednosti ugovor s Ministarstvom zdravlja sklopila je agencija Faktor plus. Za usluge istraživanja uticaja kovida 19 na pružanje usluge zdravstvene zaštite populaciji pod povećanim rizikom od oboljenja i obolelih od HIV-a Ministarstvo je izdvojilo 8,4 miliona dinara, piše N1.
Isto Ministarstvo je za potrebe „izrade smernica za holističku podršku populaciji u povećanom riziku od oboljevanja i obolelih od HIV-a i procnu potreba za uslugama iz oblasti mentalnog zdravlja ove populacije“ platilo 8,7 miliona dinara Institutu za istraživanje i razvoj dobrih praksi iz Beograda.
Ova tri ugovora vrede više od 33 miliona dinara od ukupno 37,4 miliona potrošenih za usluge marketinških agencija. I sva tri su sklopljena u prvoj polovini godine, dok je ministar bio Zlatibor Lončar.
Na marketinčke usluge trošilo se i u Ministarstvu za evropske integracije. Kako su iz ovog ministarstva istakli u odgovorima dostavljenim portalu N1, za pet javnih skupova sa većim brojem učesnika, međunarodnih i domaćih, tokom 2022. godine utrošeno je ukupno 17,37 miliona dinara.
Ministarstvo koje se takođe u protekloj godini istaklo kada su u pitanju troškovi za usluge marketinških agencija je Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine, koje je po ovom osnovu potrošilo 15,7 miliona dinara, pokazuju podaci dostavljeni portalu N1.
Ministarstvo je u avgustu prošle godine s firmom „Tačno d.o.o.“, koja je kupila novinsku agenciju Tanjug, sklopilo ugovor vredan 1,63 miliona dinara za „Usluge multimedijalnog paketa servisa vesti“.
Pravni prethodnik ministarstva, kojim danas rukovodi Tomislav Momirović, do oktobra 2022. godine bilo je Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija. Ovo ministarstvo je 10. oktobra prošle godine, neposredno pred formiranje nove vlade, Koordinacionom centru za upravljanje projektima „Global net“ dodelilo ugovor od 3,49 miliona dinara za uslugu „standardizacije tekstova za objavu u obliku projekta Digitalizacija turističke ponude Srbije“.
Ministarstvo rudarstva i energetike za usluge marketinških agencija utrošilo je 2,1 milion dinara, a kompaniji „Tačno d.o.o.“ je za uslugu medijskog servisa dodelilo 1,84 miliona dinara u periodu kada je ministarka bila Zorana Mihajlović.
Ministarstvo privrede je u 2022. za usluge pres klipinga i TV monitoringa dalo 701,3 hiljade dinara.
MUP je portalu N1 odgovorio da Sektor za logistiku ne vodi evidenciju o ovoj vrsti troškova, odnosno o podacima koji bi odgovarali našem zahtevu.
Sedam ministarstava je u odgovoru našem portalu navelo da nisu koristili usluge marketinških agencija, pa samim tim nisu ni imali troškove po tom osnovu.
Aktuelni saziv Vlade Srbije broji 25 ministarstava i 28 ministara, od kojih su trojica bez portfelja. Portal N1 je ista pitanja o troškovima za usluge marketinških agencija u 2022. godini poslao na elektronske adrese svih ministarstava, sem Ministarstva za brigu o porodici.
Do objavljivanja ovog teksta, na postavljena pitanja nije odgovorilo osam ministarstava: Ministarstvo odbrane, Ministarstvo finansija, Ministarstvo kulture, Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, Ministarstvo informisanja i telekomunikacija.
*****