Vozači u Srbiji plaćaće od 10. jula veće putarine - najveći iznos od Beograda do Dimitrovgrada - 1.670 dinara. Popuste će i dalje ostvarivati korisnici elektronske naplate od 6 odsto kao i kamioni sa motorima "EURO 6" od 10 odsto. Od sledeće godine putarina će se naplaćivati i na brzim saobraćajnicama.
Od ponoći nove cene putarina u Srbiji. Uvećane su za oko 10 odsto, pa će vozači putarinu od Beograda do Šida sada plaćati 500 dinara, umesto dosadašnjih 450, od Obrenovca do Preljine 560, a od Beograda do Subotice 800 dinara. Najveći iznos plaća se od Beograda do Dimitrovgrada – 1.670 dinara.
Ministar saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture Goran Vesić najavio je da će Vlada Srbije do kraja godine osnovati preduzeće za naplatu putarine, jer će se od sledeće godine putarina naplaćivati na brzim saobraćajnicama.
„Mi trenutno nemamo dovoljan broj kilometara brzih saobraćajnica, ali do kraja godine će biti završen put Šabac-Loznica, to je 54 kilometara, pa 2026. će biti završeno 47 kilometara Fruškogorskogg koridora, do sredine sledećeg godine Dunavski koridor, to je skoro 69 kilometara, to su sve brze saobraćajnice na kojima će se vršiti naplata”, rekao je Vesić.
„Ona će iznositi oko 80 odsto vrednosti putarine na auto-putu i tu neće postojati naplatne rampe, već će se putarina naplaćivati modernim sistemom kakav u Evropi sada počinje da se instalira,a to je satelitsko praćenje automobila“, objasnio je ministar.
Prema njegovim rečima, cena putarine na tim saobraćajnicama neće biti kao na auto-putevima.
Takođe, kaže, uvodi se naplata za kamione preko 7,5 tona na pojedinim magistralnim putevima, kako bi ih zaštili od prekomernog opterećenja.
On je dodao da će novac od naplate putarine ići za održavanje puteva.
Rekao je da je veoma važno pospešiti naplatu putarine tagovima, jer to ubrzava prolaz na naplatnim rampama i olakšava plaćanje.
„Kada dođete na naplatnu rampu, ako imate tag, nikada nemate gužvu, ako nemate tag, tu su i gužve, treba kupovati tagove”, rekao je Vesić.
Novo preduzeće bi, kaže, trebalo se pozabavi i time da oni koji kupuju tagove, dobiju u vrednosti taga besplatnu putarinu.
Veoma je važno, kaže, da se putevi prilagode novim potrebama kako bi ostali konkurentni za strance.
„Mi smo tranzitna zemlja i veliki broj stranaca prolazi kroz Srbiju, za nas je veoma važno da naši putevi budu atraktivni, da zadovoljavaju sve potrebe koje novi automobili imaju i u tom smislu radimo na tome da pretvorimo postojeće auto-puteve u pametne auto-puteve“, rekao je Vesić.
Srpski tag može da se koristi i dalje samo u Severnoj Makedoniji i u Crnoj Gori, a Vesić očekuje i da se završi sa Grčkom
„Mi u ovom trenutku imamo 66.000 korisnika koji imaju taj Open Balkan tag i siguran sam da će biti mnogo više tih tagova kada budu završili integraciju sa Grčkom, zato što veliki broj naših automobila poslednjih leti ulazi u Grčku, nekada kažu oko 10.000 dnevno. To je veoma važno da se uradi i ja sam siguran da će kada budemo napravili novo preduzeće da će imati pomak i u tome“, rekao je Vesić.
Očekuje između 48 i 50 milijardi od naplate ove godine, a u naredne dve i do 75-80 milijardi.
Na pitanje da li poskupeti cene voznih karata, Vesić je odgovorio potvrdno.
„Da, poskupiće, zato što su one niže u nekim mestima i duplo nego karta autobusu. I tako da nisu poskupele nekoliko godina. Tako da je Skupština akcionarskog društva Srbija Voz to predložila, Vlada je to prihvatila i to je još uvek recimo najjeftinije, autobuska karta između Beograda i Subotice je 1.650 dinara, a recimo vožnja će biti kada bude pušteno malo više od 1100 dinara. A mnogo je konfornije i bolje da se vozite vozom“, rekao je Vesić.
BONUS VIDEO: Osim naplate putarine šta je sa ostalim ciljevima inicijative Otvoreni Balkan?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare