Posle priprema za novi način obavljanja tehničkih pregleda, posle skretanja pažnje vozačima na to u kakvom stanju treba da bude vozilo ukoliko žele da produže registraciju, sada su zapravo najveći problem cene ovih usluga. Negde i očekivano, sa uvođenjem novih provaila na linije tehničkih pregleda skočile su i cene. O tačnim razlozima ovog poskupljenja, kao i kada možemo da očekujemo stabilizaciju na tržištu i eventulano niže cene, razgovarali smo sa dva udruženja tehničkih pregleda.
Ovih dana vozači u Srbiji koji su radili tehnički pregled vozila pobunili su se zbog cene koja je na mnogim mestima viša nego što je bila pre primene novih pravila, odnosno pre 5. jula. I na adresu naše redakcije stilgo je dosta reagovanjaa upravo zbog značajnog skoka cena.
Treba znati da sami tehnički pregledi su u nadležnosti Uprave saobraćajne policije, a iako je zakonski predviđeno da Ministarstvo finansija propiše minimalne i maksimalne cene pregleda na osnovu predloga MUP-a, to još uvek nije izvodljivo jer nisu svi pravilnici na snazi, pa se tako cene slobodno formiraju. Kako nam navode stručnajci, nema pravilnika o Centralnom informativnoj sistemu i drugi o obuci.
U Udruženju tehničkih pregleda su nam naveli da je od ponedeljka, 5.jula, na snazi novi cenovnik tehničkih pregleda. Tako je cena skočila sa 4.800 na 7.200 za automobile, za mopede sa 3.600 na 4.800. Teretna vozila do 3,5 tone sa 7.200 na 12.000 dinara, dok za ona iznad 3,5 tone cena od 9.600 na 14.400 dinara.
Kao razloge poskupljenja navode produženi tehnički pregled, kao i ulaganje i izdake u opremu i video nadzor koji je, kako kažu, isto tako skup.
Naime, zbog uvedenog video nadzora od 5. jula ceo tok vršenja tehničkih pregleda umesto 35 minuta, traje duže, a obavezno snimanje tehničkog pregleda je uvedeno, kako tvrde stručnjaci, da bi se uveo red u vozni park Srbije i da bi sprečilo da našim putevima voze tehnički neispravna vozila.
„Zbog video nadzora, broj vozila koji se dnevno kontroliše je smanjen“, kažu za naš portal u ovom udruženju.
Takođe ističu da se mušterije bune oko cene, ali da su uglavnom svi prihvatili ovaj iznos.
„Moraš da registruješ pa moraš. Velika im je cena i uglavnom svi su prihvatili tu cenu“, kažu nam za portal.
Jedan servis u Novom Sadu nam navodi da je trenutna cena tehničkog pregledaa za putnički automobil 6.800 dinara.
Sa druge strane, Vlada Marinković iz Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda (NATEP) poskupljenje tehničkih pregleda vidi kao trenutni poremećaj jer, kako navodi, ne radi dovoljno linija pa se stvara gužva. Jedan od razloga je upravo snimanje tehničkih pregleda jer se nisu svi spremni pa se zbog toga smanjio broj linija.
On ističe da je reč o tržišnoj reakciji kada opadne broj linija da dođe do poskupljenja, ali da će cena padati kako se bude, kako kaže, vraćao broj linija tehničkih pregleda.
„To je tržišno orijentisano formiranje cena. Cene su skočile i mislimo da će se to vratiti na neki nivo blizak prethodnom za mesec ili dva“, kaže za naš portal Marinković.
Naš sagovornik takoše ističe da će već sledeće nedelje početi borba za mušterije kako se bude vratio broj linija i da će cene padati, ali da ne zna da li će se vratiti na 4.500 koliko je bilo u Beogradu, ili na 5.000 dinara.
Marinković navodi i da je na društvenim mrežama imao prilike da pročita da jedan objekat za tehnički pregled u Beogradu nudi i popust od 1.000 dinara ako odmah zakažu tehnički pregled.
Na jugu je uvek bio najjeftinije za tehnički preglede, Beograd je u sredini, a najskuplje je u Vojvodini.
„Ako bi cena u Beogradu sa PDV-om bila oko 6.000, onda je verovatno na severu zemlje 7.000, a na jugu Srbije je onda verovatno manje i od 5.000“, objašnjava Marinković.
On ističe i da uzrok u poskupljenju ne treba tražiti u video nadzoru jer je to ulaganje od, kako kaže, hiljadu evra.
„Nema nikakve nove opreme, nova oprema se zna tri godine koja je potrebna. Jedina razlika je video nadzor, ako ste radili tehnički pregled kao što je trebalo bez video nadzora, isto je i sada“, kaže Marinković i dodaje:
„Cena tehničkog pregleda je nebitna ukoliko se vozači spreme za pregled. Najveća promena su kamere i više ne možete da prođete sa ‘Komšija, molim Vas popravite ovo’ i ovo uvodi red u kvalitet voznog parka Srbije.“
Marinković poručuje da će za mesec dana cena biti relevantna.
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare