Javno preduzeće „Elektroprivreda Srbije“ (EPS) oglasilo je javnu nabavku usluge unapređenja poslovne komunikacije „ka široj javnosti“.
EPS tim tenderom traži privrednog subjekta koji će direktorima tog preduzeća da održi medijske obuke/treninge za pravilno nastupanje ka medijima, prenosi Nova ekonomija.
Procenjena vrednost javne nabavke 3,3 miliona dinara (oko 28 hiljada evra), vidi se u oglasu o javnoj nabavci. Rok za podnošenje ponuda je 27. mart.
„U savremenom poslovanju za rukovodeće ljude kompanija je neophodno pravilno nastupanje ka medijima, građenje i održavanje dobrih odnosa sa njihovim predstavnicima“, piše u tehničkoj specifikaciji.
Dalje se navodi sa se takve vrste obuka najbolje sprovode na medija treninzima, u trajanju od jednog ili nekoliko dana, gde polaznici uz teorijski deo, imaju priliku da kroz praktične vežbe usavršavaju svoje javne nastupe.
Trening treba da obuhvati teorijski deo, praktični deo, kao i deo vezan za kriznu komunikaciju.
Teorijski deo treninga treba da obuhvati upoznavanje sa različitim vrstama medija i načinima na koje oni funkcionišu, kao i da da odgovore na pitanja „kako da dobrom komunikacijom dobijete prednost nad konkurencijom“, „šta traže novinari“, „kako zadobiti naklonost i poverenje novinara“, „kako efikasno preneti poruku koju želite“, „kako rešiti kriznu situaciju“.
Praktični deo obuhvata obučavanje za „prikupljanje informacija o vrsti medija i temi razgovora“, „vežbu – simulacija razgovora sa novinarima“, „snimanje TV izjave i intervjua“, „pregled materijala, analizu i ispravljanje grešaka“.
Deo treninga koji se odnosi na kriznu komunikaciju, treba da pruži odgovore na pitanja „kako i kada reagovati u kriznoj situaciji“, „kako uspostaviti dobar kontakt sa novinarima i urednicima“,“ kako na najbolji način iskoristiti vreme koje je na raspolaganju u medijima“.
U specifikaciji piše da se obuke/treninzi sprovode za izvršne direktore (minimum 7 individualnih treninga), kao i za druge direktore koji imaju odobrenje za nastup u javnosti, za direktore ogranaka i sektora (takođe individualno i grupno).
Potrebno je organizovati i pet posebnih treninga medijskog nastupa za krizne komunikacije, „uz poseban naglasak na simulaciji krizne komunikacije“, kao i do 20 „ad hoc“ treninga medijskog nastupa zavisno od potreba preduzeća (koji bi se održavali u vanrednim terminima koje će diktirati nastupi u javnosti).
EPS u specifikaciji nabavke navodi da su mediji su „najčešći i najsveobuhvatniji kanal komunikacije jedne kompanije sa sadašnjim i budućim potrošačima, partnerima, predstavnicima države, konkurencijom i najširom javnošću“.
„Budući da mediji umnogome utiču na formiranje javnog mnjenja o različitim temama, oni mogu da budu moćno oruđe u građenju i održavanju kredibiliteta kompanija i snage brendova. U svetu komunikacija važi nepisano pravilo da „ono što nije zabeleženo u medijima, kao da se nije ni desilo
BONUS VIDEO U EPSu hapšenja i protest nezadovoljnih radnika