Obaveza subjekta privatnog sektora da primi i čuva elektronske fakture izdate od strane subjekta javnog sektora, kao i e-fakture izdate od strane subjekta privatnog sektora, primenjivaće se od sutra, saopštilo je Ministarstvo finansija.
Navedene obaveze ispunjavaju se korišćenjem sistema elektronskih faktura na adresi https://efaktura.mfin.gov.rs/. Od trenutka registracije se primenjuju sva prava i obaveze propisane Zakonom o elektronskom fakturisanju, što između ostalog podrazumeva da sve poslate i primljene elektronske fakture imaju svojstvo verodostojnih isprava.
„Napominjemo i da, u skladu sa Zakonom o elektronskom fakturisanju, primalac e-fakture proverava poslatu e-fakturu pristupom sistemu elektronskih faktura i prihvata je ili odbija u roku od 15 dana od dana prijema te fakture, a ako primalac e-fakture koji je subjekt privatnog sektora ne prihvati ili ne odbije izdatu elektronsku fakturu, neposredno ili preko informacionog posrednika, primalac će, po isteku navedenog roka, biti ponovo obavešten da je e-faktura izdata; ako ne prihvati ili ne odbije elektronsku fakturu u roku od pet dana od dana dobijanja ponovnog obaveštenja da je elektronska faktura izdata, e-faktura, po isteku ovog roka, smatra se odbijenom“, pojasnilo je Ministarstvo finansija.
Ministarstvo je podsetilo da su od 1. maja ove godine, korisnici javnih sredstava, kojih je u sistemu 10.609, u obavezi da primaju i čuvaju elektronsku fakturu, i da izdaju tu fakturu drugom subjektu javnog sektora.
„Takođe, tada je nastupila obaveza subjekata privatnog sektora, kojih je trenutno 46.181 u sistemu, da izdaju e-fakturu subjektu javnog sektora. Kroz sistem je do sada prošlo 993.882 elektronskih faktura. Takođe, od 1. januara 2023. godine biće obavezno izdavanje i čuvanje elektronske fakture u transakcijama između subjekata privatnog sektora“, navodi se u saopštenju.
Inače, od navedenih datuma se primenjuje i obaveza da se elektronski evidentira obračun poreza na dodatu vrednost.
„Korišćenje sistema e-faktura je besplatno, a benefiti koje taj sistem donosi su zaista brojni. Primena Zakona o e-fakturama dovodi do ubrzanja procesa rada i poslovanja i obezbeđuje veću pravnu sigurnost svim poslovnim subjektima kada je reč o dostavljanju i primanju faktura, kao i njihovo bolje čuvanje. Osim toga, novi sistem razmene faktura omogućava bržu naplatu između privrednih subjekata, uz pozitivan uticaj na smanjenje pojedinih troškova koja sada snose preduzeća“, navodi se u saopštenju.
BONUS VIDEO – E-fiskalizacija: Kako QR kodom protiv sive ekonomije?
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Facebook
Twitter
Instagram