Do 11. aprila na snazi će biti Uredba koja omogućava Ministarstvu trgovine da svakog petka menje cene naftnih derivata. Kako je za portal Nova.rs istakao Milan Rakić, predsednik Udruženja vlasnika privatnih benzinskih stanica, cene goriva na pumpama su previsoke, a država, putem nafte, radi na štetu građana, uz "gaženje svih zakonskih propisa".
Rakić kaže da je, pre svega, trenutna cena goriva neprimerena i netačna.
„Ministarstvo energetike nije bliže propisalo način obračuna veleprodajne cene. Od 10. marta do 11. aprila se na svakih nedelju dana menja cena, a nepoznat je način na koji se vrši obračun“, kaže Rakić.
Prema njegovim proračunima, cena dizela trebalo bi da bude 174,86 dinara, znatno niža od trenutne, koja iznosi 187,23 dinara po litru. Dakle, država na nama zarađuje oko 13 dinara po litru.
Pozvao je stručnjake da daju tačnu formulu po kojoj se obračunavaju cene goriva, a koje je trenutno svima potpuno nepoznata, te da će tada sve biti jasno.
„Tada će biti jasno da Vlada pljačka svoj narod obračunavanjem poreza na porez“, kaže Rakić, osvrnuvši se na problem previsokih poreza, koji je večito aktuelna tema svih kupaca goriva u Srbiji.
„Porez na porez znači da se na akcizu, koja je sama po sebi porez, obračunava PDV. To su dva poreza, samo imaju različite nazove. To je 12 dinara po litru. U pitanju su frapantne cifre kako se na jedan neprimereno nezakonit način, gaženjem svih zakonskih propisa, pljačkaju građani“, objašnjava on.
Kada je u pitanju položaj vlasnika privatnih pumpi, naš sagovornik ističe da su oni sada na „pozitivnoj nuli“.
„Uz tu maržu čiji je bruto iznos 6 dinara, mi jedva pokrivamo troškove koji uključuju transport od rafinerije do skladišta i pumpe i pokrivanje elementarnih troškova struje i radne snage“, kaže Rakić.
Naš sagovornik prokomentarisao je i izjavu Aleksandra Vučića, koji je rekao da je Srbija uvezla 40.000 tona sirove nafte, rekavši da je to dovoljno za samo četiri dana prerade.
Dodao je da aktuelna vlast stvara paniku i obmanjuje narod bez razloga, s obzirom na to da nestašice goriva nema na vidiku.
„Nestašice će biti pod jednim uslovom – da se prekine transport sirove nafte kroz naftovod. Međutim, Srbija ima godišnju proizvodnju od oko 800.000 tona sopstvene sirove nafte. To je oko 20 do 25 odsto naših ukupnih potreba“, objašnjava Rakić.
Kako je naveo, problem je i što nije poznato gde se nalazi, u periodu od poslednjih sedam godina, fond od 500 do 600 miliona dolara za energetsku bezbednost, odnosno za obezbeđenje sirove nafte I derivata na tržištu Srbije, u smislu robnih rezervi.
Prema Rakićevim obračunima, u poslednjih sedam godina građani su izdvojili oko 56 milijardi dinara, te se zapitao gde je taj novac.
„Tim novcem direkcija za robne rezerve treba da obezbedi šestomesečnu sigurnost u snabdevanju motornim gorivima, to piše u zakonu“, kaže Rakić.
Kako ističe, vlasnici privatnih benzinskih pumpi nemaju nikakve veze sa ovakvim odlukama. Prema njegovim rečima, kada se maloprodajna cena na tržištu određuje slobodno, oni je tada određuju u skladu sa cenama na NIS-ovim pumpama.
„NIS je monopolista, a nikada nećete naći privatnu benzinnsku pumpu sa cenama goriva koje su više od cena na NIS-ovoj pumpi“, objašnjava Rakić.
BONUS VIDEO Anketa: Odmrzavanje cene goriva
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare