Foto: Shutterstock

Posao dostavljača hrane smatra se napornim, ali i veoma isplativim. Po svemu sudeći, pristojno mogu da zarade oni koji u tu svrhu, kao sredstvo za rad, koriste bicikl. Oni koji hranu dostavljaju automobilima imaju veće troškove, zbog kupovine goriva, pa zarada na kraju i ne ispadne toliko unosna. Jedan od dostavljača na papir je stavio svaku stavku i izračunao da je u danu u kojem je radio 11 sati imao čistu zaradu od 1.500 dinara, što znači da mu je satnica 136 dinara.

Poručivanje hrane preko različitih aplikacija doživelo je pravu ekspanziju, pogotovo tokom pandemije koronavirusa. Ovo je ostao omiljeni izbor brojnih građana do danas. Tako oni koji rade, nemaju vremena za pripremu obroka ili jednostavno ne vole da svoje vreme provode u kuhinji – biraju da im neko dostavi hranu do vrata stana.

Foto: Video/Nova.rs

Iako je sa strane korisnika ovo zadovoljavajući izbor, situacija sa one druge, strane dostavljača, ipak je nešto drugačija. Tako je na društvenim mrežama „osvanulo“ iskustvo čoveka koji je neko vreme radio kao dostavljač, preko popularne aplikacije za poručivanje. Njemu je bio potreban dodatni posao, te je odabrao ovaj, koji se smatra za dobro plaćen.

Međutim, on se uverio da je situacija drugačija. Podelio je podatke za samo jedan dan – koliko je isporuka obavio, koliku je razdaljinu prešao i na kraju, koliko je zaradio. Tako je njegova zarada u subotu iznosila 1.500 dinara.

„Za 11 sati rada po kiši, na 19 dostava, prihod je bio 5.000 dinara“, kaže bivši dostavljač.

Međutim, kada se oduzmu troškovi koje je morao da plati, ovaj iznos se znatno smanjio.

PROČITAJTE JOŠ

Dakle, on je u subotu odradio 19 dostava. Tokom radnog dana, prešao je 133,2 kilometra, u svom automobilu. Za to je zaradio 4.644 dinara, dok je bakšiš iznosio 400 dinara. Dakle – 5.044 dinara ukupno. U proseku, to je po jednoj porudžbini zarada od 244 dinara plus 21 dinar bakšiša, ukupno 265 dinara po jednoj dostavi.

Gde se izgubilo 3.500 dinara?

Prvi, a ujedno i najveći trošak koji dostavljač sam plaća je gorivo – ukoliko posao obavlja automobilom.

Foto: Shutterstock

Na drastično smanjenje zarade najviše je uticalo skupo gorivo, koje dostavljači plaćaju sami. Tako je, u ovom primeru, trošak iznosio čak pola prihoda. Dakle – dostavljaču ide oko 2.500 dinara manje.

Potom, sledi novac koji se uplaćuje agenciji koja zapošljava dostavljače. Kako je naveo, to je trošak od 20 odsto prihoda. U ovom slučaju, to je oko 1.000 dinara. Dakle, od 5.000 dinara, iznos je došao do 1.500 dinara.

Među troškovima goriva i iznosa koji uzima agencija, izgubilo se, u ovom slučaju, čak 3.500 dinara.

BONUS VIDEO Službena vozila i mašine mogu da koriste svi radnici, samo da sipaju gorivo

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare