Proizvodi od čokolade obično su najprodavaniji pred novogodišnje i božićne praznike, pa se tako, na primer, u Mađarskoj proda oko osam miliona čokoladih deda mrazova i oko 3,5 tona čokoladnih bombona. Međutim, ove godine prodaja je znatno opala.
„Vidimo da se navike konzumacije čokolade menjaju. Sada je tendencija da ljudi traže kvalitetnu čokoladu, a da je prodaja značajno opala. Jedan od razloga sigurno je epidemija koja je uticala na smanjenje kontakata među ljudima i između porodica. Na primer, roditelji i bake i deke ne mogu da kupuju svojoj deci i unucima čokoladne deda mrazove ili bombone, kao što su to radili ranije“, kaže Akos Denes, osnivač kompanije „KockaCsoki“.
Iz Udružanja proizvođača konditorskih proizvoda iz Mađarske poručuju da je prodaja opala za 10 odsto.
Čokoladna bombona koja se tradicionalno kači na jelku najpopularniji je slatkiš u Mađarskoj, tokom praznika, a sada se proizvođači nadaju da će mađarski slatkiši „preživeti“ krizu.
„Osetili smo pad prodaje za gotovo 40 odsto. Sada se nadamo da će božićni slatkiši uspeti da nam povrate bar deo izgubljenih prihoda od ove godine, ali bez obzira na to, ne znamo šta nam budućnost donosi. Ova čokolada recimo, tradicionalno je na svakoj jelci u Mađarskoj, a prodaja je značajno opala“, kaže jedan prodavca.
Iako je mnogima najdraža poslastica, tek kada su rafovi širom sveta ponovo bili puni, ljudi su mogli da se opuste i kupuju neesencijalne namirnice, među kojima je i čokolada.
Svi proizvođači čokolade se suočavaju sa slabijom potražnjom, a oporavak očekuju 2021.
Prema pisanju magazina Forbs, najviše čokolade godišnje pojede se u Švajcarskoj, zatim slede Nemačka, Irska, Velika Britanija.
BONUS VIDEO: