Foto: Shutterstock

Beograđaninu S.K. kojeg su internet prevaranti nasamarili preko lažne stranice "Pošta Srbije" i skinuli mu sa računa za oko 340.000 dinara, novac je vraćen. Sve je veći broj onih koji su žrtve "fišinga".

Iz Narodne banke Srbije je saopšteno da je klijent banke S.K. obeštećen. Sav novac, oko 3.000 evra, vraćen mu je na račun, pravda zadovoljena.

PROČITAJTE JOŠ

„Reklamacioni postupak uspešno je okončan dana 5. januara 2023. godine i korisniku su vraćena sredstva. Ukupan iznos sredstava vraćenih na račun korisnika, dana 9. januara 2023. godine, odgovara iznosu sredstava za koje je račun korisnika zadužen zloupotrebom platne kartice – 343.194,89 dinara“, rekli su iz NBS.

„Dodatno, koristimo priliku da Vas obavestimo da je, u međuvremenu, Narodnoj banci Srbije još jedan korisnik podneo pritužbu ukazujući na identičnu situaciju, te da je i u slučaju tog korisnika – reklamacioni postupak rešen u korist korisnika, kao i da je izvršen povraćaj sredstava na njegov devizni platni račun u ukupnom iznosu zloupotrebe (513,00 evra)“, dodali su iz NBS.

Očekujući pošiljku iz Amerike, sredinom novembra, S.K. nimalo nije iznenadio SMS da preko linka koji mu šalju plati carinu, od 4,48 evra da bi preuzeo paket. Nije primetio da je upravo internet stranica na koju je doveden bila lažna.

„Čim sam ukucao podatke sa kartice i CVC, stigla mi je poruka od banke sa jedinstvenim kodom kojom se autorizuje transakcija – kaže S. K. – Nekoliko sati kasnije, međutim, stiglo mi je na mobilni 15 notifikacija da mi je sa računa podignuto ukupno oko 340.000 dinara. Kako su mi iz banke odgovorili, ispostavilo se da sam unosom podataka sa platne kartice, kao i jednokratne lozinke koju su mi poslali na mobilni zapravo bio žrtva „fišinga“. To je oblik prevare neovlašćenog preuzimanja podataka sa platne kartice, koji su u ovom slučaju upotrebljeni da „otvore“ aplikaciju novčanika na mom mobilnom. Poslao sam pritužbu i banci i Narodnoj banci Srbije. Čekam odgovor, ali su mu iz banke sugerisali da ne očekujem odštetu.“

Na sreću, sve se dobro završilo nakon što je pokrenut reklamacioni postupak firme koja izdaje kartice. Gotovo svakodnavno ovi internet prevaranti nekog nasamare.

BONUS VIDEO: Kirije rastu, zakupe im otkazuju: Imaju li podstanari pravo na zaštitu

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar