Poznata aplikacija „Vozzi“ koja je građanima Srbije obezbeđivala pomoć na putu, u slučajevima kada im se pokvari automobil, od juče je u blokadi, zbog duga od 504.000 dinara. Do pre nekoliko nedelja, ova firma primala je uplate novih članova, kako javljaju naši čitaoci, a da im nisu pružali usluge, niti su obavestili javnost o gašenju kompanije, pa se dešavalo da građani ostanu na putu sa pokvarenim vozilom, bez pomoći koju su platili.
Čitalac Nova.rs sredinom februara uplatio je članarinu za „Vozzi“, a firma je ugašena.
„Postao sam njihov član 13. februara, uplatio im novac i šta sad? Oni su se samo ugasili i nikom ništa. Niti sam dobio plaćenu uslugu, ni povraćaj novca. Pokušao sam da ih kontaktiram, ali samo uzvraćaju automatskom porukom“, kaže Petar, koji nam je poslao prepisku sa firmom „Vozzi“.
Prenosimo je u celosti:
„Zdravo, interesuje me šta se sad dešava sa vašim korisnicima jer gasite firmu? Tek sam postao vaš član i uplatio sam novac 13. februara“, napisao im je.
Ubrzo je usledio automatski odgovor:
„Poštovani korisnici i saradnici, kompanija je suspendovala svoje usluge zbog nemogućnosti pružanja iste. Iz ove situacije postoje dva rešenja: Akvizicija kompanije, odnosno kupovina kompanije od strane druge kompanije i preuzimanje kompletnog sistema ili pokretanje stečaja kompanije. Za oba slučaja je potrebno vreme, o čemu ćemo Vas obavestiti putem mejla. Radimo na tome da sve strane u ovom procesu budu obeštećene, počevši od korisnika, naših partnera i zaposlenih”, odgovorili su u firmi „Vozzi“.
Naime, Danas piše, da je jedan od korisnika ove aplikacije, početkom marta, trudnu ženu trebalo da odveze kod lekara, a kako tvrdi, nakon brojnih pokušaja da putem aplikacije obezbedi servis za auto koji se našao u kvaru, odlučio se da pozove ovu firmu i proveri šta se događa. Međutim, u kol centru se niko nije javljao, nakon čega je i on poslao mejl u kojem je tražio povraćaj novca.
Podsetimo, „Vozzi“ je aplikacija preko koje su građani plaćali pakete kao vid osiguranja koje im je omogućavalo neograničeno šlepanje i usluge popravki kvara za povoljniju cenu. Svaki paket bio je vezan za korisnika i lokaciju njegovog mobilnog telefona, a ne za automobil.
Vlasnik firme KOV Technology, koja je upravljala Vozzijem, Vladimir Šijaković, za Danas je rekao da je ova firma bankrotirala.
On kaže da je firma prestala sa radom jer nije uspela da dobije dodatno finansiranje od stranog investitora, posebno zato što se nije širila na tržište mimo Srbije.
„Tokom 2023. godine je investitor povukao dalje finansiranje, ne samo vezano za kompaniju, već za celokupnu Evropu. Povlačenje investitora obrazloženo je time da se 98 odsto procenata prihoda ostvaruje u Srbiji, odnosno zato što nismo više prisutni u Češkoj, Slovačkoj, Poljskoj. Pritom Srbija nije u Evropskoj uniji, što dodatno komplikuje ulaganje i sigurnost od strane investitora“, priča Šijaković.
Dodaje da je firma kao rešenje da nastavi sa poslovanjem pokušavala da dobije podršku banaka u Srbiji, ali da su one odbile da daju finansije, jer su tražile hipoteke kao garant.
Takođe, jedan od primarnih razloga za gašenje firme su i zloupotrebe do kojih je dolazilo.
Šijaković objašnjava da su firmu šlep službe upozorile krajem prošle godine da ljudi kupuju “Vozzi” pakete, a onda ih dele između sebe. Odnosno da, recimo, komšija kupi paket i ode sa prijateljem do lokacije na kojoj mu se pokvario auto, pa preko svog telefona zahteva uslugu.
Šijaković ipak uverava članove da će im novac biti vraćen, kao i šlep službama kojima je kompanija takođe ostala dužna.
Kako saznaje Nova.rs, ova firma od juče, 21. marta, je u blokadi zbog 504.000 dinara.
“Znači da ih je neko prijavio i da sad poverioci puštaju menice. Ako se dug nagomila, a nemaju odakle da ga vrate, firma ide u bankrot i građani neće moći da se naplate. Pisali smo Šijakoviću i odgovorio nam je da postoje dve opcije, da strani partner revitalizuje firmu ili da firma ode u stečaj i da se ljudi naplate, ali nije naveo opciju da dobrovoljno vrate novac. Građani nemaju instituciju kojoj mogu da se žale, ne postoji tržišna inspekcija, ni zaštitnik građana, jedina opcija je tužba. Nesporno je da će građani dobiti sporove, jer će lako dokazati da su nešto uplatili, a nisu dobili uslugu, ali će teško moći zaista i da povrate novac, jer nemaju odakle”, objašnjava za Nova.rs Dejan Gavrilović, predsednik Udruženja potrošača Efektiva.
On naglašava da je isti slučaj sa građanima koji su oštećeni prilikom uplate aranžmana turističkim agencijama, koje su potom ugašene, a novac nije vraćen.
„U priči sa turističkim agencijama bar postoji turističko obezbeđenje, inspekcija, a ovde nema ničega. Od ljudi koji su sa Vozzijem sarađivali čuo sam da su imali problema sa saradnicima, odnosno da su ih varali dobavljači, tako da ne mora da znači da je ovo neka smišljena prevara. Jednostavno nisu dobro proverili sa kim rade. Oni su za malo novca nudili neke dosta skupe usluge. To je u početku funkcionisalo, ali samo dok je bilo kapitala u pozadini“, kaže Gavrilović.
***
BONUS VIDEO: „Domaćinska ekonomija“ VS globalna kriza – gosti Goran Radosavljević i Dejan Gavrilović
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare