Mate Rimac, hrvatski inovator predstavio je svetu prvi hiperautomobil pod imenom "Nevera", koji je do sada bio poznat kao C2. Ovaj automobil koštaće vrtoglavih dva miliona evra. Nije ni čudo što ga upoređuju sa Elonom Maskom.
U planu je serija od samo 150 vozila. Automobil ima čak 1.914 konjskih snaga i 2.360 Nm, razvija maksimalnih 412 kilometara na sat i do 100 km/h ubrzava za fantastičnih 1,85 sekundi. Do 200 na sat stiže za samo 4,3 sekunde, dok mu je za postizanje brzine od 300 km/h dovoljno 9,3 sekundi.
Kompanija Rimac Automobili planira da svoje prvo serijsko vozilo proizvodi u fabrici u Svetoj Nedelji. Pre nego ona bude potpuno gotova, koristiće dve lokacije na zapadu grada Zagreba, na Jankomiru, gde su se od početka ove godine počeli useljavati. Taj novi poslovni prostor na Jankomiru trenutno zauzima 4.400 kvadrata. Druga lokacija je proizvodna i prostire se na 25.000 kvadrata.
Ko je Mate Rimac?
Rimac je rođen je 12. februara 1988. godine. Osnivač je hrvatske hiper kompanije koja proizvodi električne automobile Rimak Automobils i Gejp Bajks, visokotehnološke kompanije Ibajk i Ibejk Tehnolodži.
Njegova kompanija, Rimac Automobili danas broji više od 900 zaposlenih. Privukla je velika ulaganja Poršea, Hjundaija i Kamel grupe, koja je jedan od najvećih azijskih proizvođača baterija. Pored razvoja i proizvodnje vlastitih električnih automobila, Rimac stvara i tehnologije i sisteme za električna vozila za mnoga velika imena automobilske industrije.
„Trenutno je poznato da radimo ili proizvodimo komponente za Porše, Hjundai, Kiju, Reno, Jaguar“, rekao je on jednom prilikom.
OK, so here I am. I refused to join one more social network long enough. A CEO gotta do what a CEO got to do, right? 🙂
— Mate Rimac (@MateRimac) November 1, 2012
Rimac je ponosan se uporno odupire ponudama da preseli svoje poslovanje iz zemlje, navodeći da je njegov cilj da dovede proizvođače automobila u Hrvatsku.
Motor Trend je njegovu kompaniju rangirao kao devetu na njihovoj listi najvećih igrača u autoindustriji. Časopis Forbs ga je proglasio jednim od najboljih preduzetnika u kategoriji do 30 godina 2017. godine. Iste godine proglašen je hrvatskim preduzetnikom godine od strane časpoisa EI Hrvatska.
Rođen je u Livnu, današnja Bosna i Hercegovina, 1988. godine. Kako je rat u bivšoj Jugoslaviji izbio 1991. godine, a njegovo rodno mesto bilo jedno od ratnih zona Rimčeva porodica se preselila u Frankfurt u Nemačku. On je tada imao tri godine.
Rimac je živeo u Nemačkoj do 2000. godine kada se zajedno sa porodicom preselio u Samobor u Hrvatskoj, gde je njegov otac osnovao firmu za trgovinu nekretninama. I u ranim godinama bio je poznat kao inovator.
Prelazeći iz Nemačke u Hrvatsku, priznao je da mu je teško da se prilagodi i nastavi školovanje. Maltretirali su ga zbog bosanskog naglaska i toga što nije dobro govorio hrvatski. Odbacivanje od strane društva, na neki način doprinelo je tome da u svojoj garaži sam počne da pravi inovativne stvari.
Tokom srednje škole, Rimčev profesor i kasniji mentor, Ivan Vlainić, ubedio ga je da učestvuje na lokalnom takmičenju za elektroniku. Mate se nije mnogo nadao, jer nije bio sjajan učenik, ali je ipak osvojio prvu nagradu. Nakon toga, on takmičio se na nacionalnom nivou, gde je takođe postigao najbolji rezultat, koji odvelo na globalno takmičenje za elektroniku i inovacije.
Jednom prilikom je priznao da bez njegovog srednjoškolskog profesora Ivana Vlainića, koji ga je naterao da ode na takmičenja iz elektronike i inovacija, možda nikada ne bi izgradio kompaniju, jer su ga ti rani uspesi naučili kako da nešto izgradi i da ima samopouzdanje.
Budući da je čitav život bio fasciniran automobilima i želeo da uđe u svet trka, Mate je 2006. godine sa 18 godina kupio BMV E30 323i iz 1984. godine, jer mu ste to činilo kao najjeftiniji način za ulazak u trke. Nakon što mu je tokom jedne trke eksplodirao benzinski motor, odlučio je da automobil pretvori u električni, inspirisan inovacijama svog idola Nikole Tesle.
Vršnjaci su mu se i tada rugali kako trka električnim automobilom, i pričali mu kako je na trkačku stazu izveo „mašinu za pranje veša“. Međutim, on je automobil je ubrzo nadogradio pa je tako počeo da osvaja sve trke. 2005. Rimac je napravio uređaj kojim je zamenio računarsku tastaturu i miš rukavicom, koju je nazvao AjGlov. Ubrzo nakon toga, izumeo je sistem retrovizora za izbegavanje mrtvih tačaka, nazvan Aktiv Miror Sistem, koji je nagrađen na međunarodnom sajmu IENA 2006. u Nirnbergu, u Nemačkoj.
Do punoletsva njegova vintrina za trofeje napunila se onim iz Južne Koreje, Nemačke, Belgije, Švajcarske, Malezije i Hrvatske. Pohađao je VERN Univerzitet primenjenih nauka od 2007, a diplomu preduzetničkog menadžmenta stekao 2010. godine.
BONUS VIDEO:
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: