Očekujete da Amerikanci budu magovi marketinga, prodaje i da imaju izbor kakav se ne viđa nigde. I to je istina, ali samo u određenim situacijama. Kako, zapravo, izgleda prodavnica na US Openu?
Krenimo najpre od onog glavnog – šta to nedostaje u prodavnici? Kada pomislite na tenis, verovatno vam je jedna od prvih asocijacija loptica. Ipak, njih nema. Da, dobro ste pročitali u zvaničnoj US Open prodavnici ne možete da kupite teniske loptice.
Obično postoje setovi od tri ili četiri loptice i obično one koštaju oko 10 ili 12 evra (različita valuta u odnosu na zemlju). Toga nema na US Openu, već se, pazite sad, jedna korišćena loptica sa nekog meča (mogu biti juniorski, a možda i sa meča Đokovića ili Alkaraza) košta čak 12 evra. I ne prodaje se u prodavnici, već u odvojenom odeljku.
Dakle, nema loptica, reketa standardno nikada nema, osim malenih replika od 20 dolara, pa ostaje samo – odeća. A nje ima koliko želite. Bukvalno ne postoji komad odeće koji možete da zamislite da se ne nalazi tu, ali uz jedan problem.
Ukoliko je jeftina užasno je nekvalitetna – jedna od onih majici ili dukseva kojima se „spere“ natpis posle 10 pranja. Takva majica košta „tričavih“ 40 dolara, a duks najmanje 70. Teško je da se to isplati bilo kome, pa čak i Amerikancima koji imaju znatno veći standard od nas. Čak i da kupite takvu majicu, ona će posle tri meseca postati potpuno crna ili bela. Dakle, dali ste 40 dolara za uspomenu koja će trajati 90 dana…
Postoje i znatno kvalitetnije polo majice, čak me je jedna oduševila jer ima malih teniskih reketa, sličica Kipa slobode i loptica. Plava, prilično nežna boja, ali sam onda došao do cene. Čak 128 dolara. Što je mnogo mnogo je. Pogotovo kada imate ovakve prodavnice širom SAD.
Kačketi su obično od 40 do 50 dolara, a peškir US Opena košta čak 46. Dakle, sve je samo za one sa dubokim džepom ili one koji popiju nekoliko „Honey deuce“ koktela u toku dana.
Izbor privezaka nije preveliki, a i ne deluju previše kvalitetno. Jedino što mi se dopalo jeste privezak sa trofejem US Opena (uzeo sam ga i prošle godine), ali i on košta 14 dolara. Postoji čak i privezak od 25 i to samo zbog toga što je napravljen od parčeta kože.
Još je veći utisak da je prodavnica nekako siromašna izborom. Ukoliko niste došli sa namerom da kupite majicu ili kačket neće vas oduševiti izbor. Nema svih onih sitnica koje je moguće pronaći na Vimbldonu ili Rolan Garosu koji su od toga napravili brend za sebe. Obično je po jedan ili dva proizvoda iz jedne vrste, tipa jedan kišobran, jedan slamnati šešir ili tek dva peškira. Samo je peškira na Rolan Garosu bilo najmanje 10 svih veličina, boja i različitog dizajna.
Ipak, stvari se prodaju jer ljudi žele suvenir baš sa ovog mesta. Ima čak pet prodavnica na kojima stoji „US Open collection“ i uz to nekoliko njih u kojima se nalaze i drugi brendovi sportske opreme. Tamo je moguće kupiti i opremu Đokovića, Medvedeva ili Karlosa Alkaraza. To razlikuje ovo od svih drugih prodavnica.
Što se tiče suvenira US Open se baš i nije proslavio, ali sve ostalo je ubedljivo najbolje ovde za navijače. Imaju sve što mogu da zamisle, a čak i ono što nisu mogli im je dostupno.
BONUS VIDEO Prva konferencija Novaka Đokovića kao olimpijskog šampiona
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare