Foto: Predrag Vučković

Vreme je za spektakl.

Čekanju je došao kraj, pošto brojimo sitno do spektakla koji nas čeka na ulicama Beograda, kada će jedna formula posle 83 godine protutnjati prestonicom Srbije, i to sve u prenosu na Sport Klubu. I to neće biti bilo koji bolid Formule 1, već šampionski Sebastijana Fetela iz 2011. godine, za čijim volanom će se naći niko drugi do Dejvid Kultard, kojeg je Nemac i zamenio u timu Red Bula dve godine ranije.

PROČITAJTE JOŠ

Model RB7, kao i sve od 2005. godine, kada je Red Bul ušao u šampionat Formule 1, dizajnirao je Edrijan Njui, jedan od najlegendarnijih inženjera u istoriji. I taj bolid je jedan od najdominantnijih ikada viđen u šampionatu Formule 1, pošto su Sebastijan Fetel i Mark Veber na 19 trka upisali 12 pobeda i 18 pol pozicija.

Fetel je u tom bolidu nastavio tamo gde je stao 2010. godine, kada je osvojio svoju prvu titulu, ali je bio još ubedljiviji. Nemački automobilista je ostvario 11 trijumfa i još šest puta se našao na pobedničkom postolju, a najlošiji plasman, uz jedno odustajanje bilo mu je četvrto mesto na domaćem terenu na “Nirburgringu”.

Sada već četvorostuki svetski šampion je, inače, poznat po tome da svim svojim bolidima daje posebno žensko ime, a RB7 je još poznat kao “Nastrana Kajli”. Fetel je u njemu tokom te 2011. godine osvojio 392 boda, čak 120 više od drugoplasiranog Džensona Batona, koji je branio boje Meklarena. Treći je bio Fetelov timski kolega Mark Veber sa 258 bodova, pošto se jednom našao na najvišem stepeniku pobedničkog postolja i još devet puta stigao do podijuma. Njih dvojica su zajedno imali tri dvostruka trijumfa i osvojili su 620 bodova, što je u konkurenciji konstruktora bio rekord dok ga nije nadmašio Mercedes tri godine kasnije. Fetel i Red Bul su, inače, dominaciju potom nastavili i u naredne dve sezone, da bi zatim usledila era Mercedesa, koju je prošle godine prekinuo Maks Ferstapen.

Što se tiče subotnjeg spektakla, za volanom Fetelovog šampionskog bolida naći će se Dejvid Kultard, čovek kojeg je Nemac zamenio u Red Bulu 2009. godine. Tokom karijere koja je trajala 15 godina škotski automobilista je branio boje Vilijamsa, Meklarena i austrijskog tima, a u tom periodu je 13 puta stajao na najvišem stepeniku pobedničkog postolja, a uz to još 49 puta na podijumu.

Kultard je u Formuli 1 debitovao u Monte Karlu 1994. godine, pošto je u Vilijamsu zamenio tragično preminulog Aertona Senu, a najveće uspehe ostvario je kao vozač Meklarena. Najbolja sezona bila mu je ona 2001. godine, kada je bio vicešampion, iza Mihaela Šumahera u Ferariju, a pored toga je četiri puta bio treći u poretku. Iz Formule 1 se povukao pre skoro 14 godina, ali mu to ne smeta da ponekad uđe u bolid, baš naprotiv, kao što će biti slučaj ovog vikenda u Beogradu.

Proslavljeni vozač Formule 1 bez sumnje će biti glavna zvezda ovog vikenda u Beogradu, a pored njega publiku u centru grada, kao i na Sport Klubu, zabaviće stanter Aras Gibijež i drifteri braća Elijas i Johanes Houtonđi. Spektakl počinje u 13 časova i trajaće oko dva sata, pa vam preporučujemo da ili na vreme zauzmete svoje mesto na Trgu republike ili Terazijama ili budete uz Sport Klub!

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar