Foto: Zoran Lončarević

Novi trend u turizmu je okretanje ka prirodi i aktivnom odmoru, a postoji mnogo destinacija u Srbiji gde posetioci mogu da se dobro provedu u dva ili tri dana, izjavila je direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović.

Kao destinacije koje bi građani mogli da obiđu tokom praznika, u zavisnosti od preferenci, pominje Frušku goru, banju Vrdnik, donje Podunavlje, gde mogu obići Nacionalni park Đerdap, Golubac, Lepenski vir.

“Odmah nakon ovih praznika krećemo sa kampanjom za domaće turiste pod sloganom ‘Biram Srbiju’, gde ćemo se potruditi da istaknemo manje poznate lokacije”, rekla je Labović za N1.

Marija Labovic
Marija Labović Foto:TANJUG / FILIP KRAINCANIC

Kako kaže, u slučaju aktivnog odmora ne radi se nužno o teškim fizičkim aktivnostima nego o takozvanoj “sporoj avnaturi”, koja kombinuje više aktivnosti, kao što su obilasci znamenitosti i konzumacija gastronomske ponude.

Kampanja za sledeću turističku sezonu sadržaće predloge turistima kako da u krugu od 50 kilometara od svoje lokacije naprave čitav program putovanja i sadržajno provedu odmor, rekla je ona.

Domaći turisti najčešće biraju banjska mesta, a interesovanja domaćih i stranih posetilaca su “vrlo različita”, dodaje.

Pre epidemije strani turisti bi odsedali u Beogradu, a onda imali izlete drugde u Srbiji, kaže Labović. Ali epidemija je teško pogodila turističku industriju.

“Imali smo pad dolazaka od oko 70 procenata i pad noćenja stranih turista od 68 odsto”, rekla je direktorka TOS.

Ono što je delimično ublažilo taj veliki gubitak je broj dolazaka i noćenja domaćih turista, tako da je ukupan rezultat bio pad od oko 38 odsto noćenja u 2020. godini, a trend se nastavlja i ove godine.

Pročitajte još:

“Prognoze nisu dobre. Svetska turistička organizacija prognozira da ćemo na nivo iz 2019. godine da se vratimo tek 2023. što uopšte nije optimistično”, kaže ona.

Međutim, to ne znači da Srbija ne treba da bude prisutna i da se promoviše inostranim turistima, jer kada se budu stvorili uslovi za putovanja, konkurencija će biti jako velika, dodaje.

Srbiji pomaže i to što se vakcinacija protiv koronavirusa odvija brzim tempom.

“Dinamika vakcinacije je jako dobra, na prvom mestu za nas i naše građane, ali i za imidž Srbije kao turističke destinacije jer na neki način šalje poruka da smo bezbedniji”, rekla je Labović.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare