Ima li većeg problema od modnih trendova u školi?

Vest da Trinaesta beogradska gimnazija uvodi nova „Pravila oblačenja“ dosta je odjeknula u javnosti, možda baš zato što smo mislili da je odeća najmanji problem u našem sistemu. U ovom slučaju je za đake (ali i zaposlene) u školi strogo zabranjeno nošenje majice na bretele, šortsa, bermuda, mini suknje, kratke majice, ali i trenerke, helanki, kačketa i kapa.

Direktor gimnazije Bojan Vučković za Nova.rs objasnio je zašto je ovakva mera hitno morala da se sprovede, a mi smo vas pitali na društvenim mrežama: Šta je sve veći problem u školama od toga što dečaci nose bermude, a devojčice bretele?

U odgovorima su se nizali prepoznati problemi, od rupa u obrazovnom sistemu i naraslog nasilja u školama preko mobilnih telefona pa do sapuna i papira po školskim toaletima, ali ispostavilo se da za mnoge pravila oblačenja uopšte nisu zanemarljiv momenat. Na kraju, stavovi prema odeći u školskoj klupi se mogu ilustrovati kroz sledeća četiri komentara.

Odećom se pokazuje poštovanje institucije

„Ima puno većih problema, ali ni ovaj nije zanemarljiv. Poštovanje institucije se iskazuje i načinom na koji se oblače đaci“, komentar je koji je izazvao najviše pozitivnih reakcija. Diplomatski. Negde između toga da „sve je problem, ali od nečega mora da se krene“ do predloga za uvođenje uniformi i stavova da je „to najveći problem“.

Bretele su problem, trenerka nije

„Bermude i bretele stvarno nisu primerene za školu, ali, ne vidim zašto su problem trenerke, duksevi i helanke“, jedna je u nizu reakcija u kojima se određeni odevni komadi različito procenju u primerenosti. „Bermude, trenerke i duksevi nisu nepristojni već za decu praktični. Ne treba nositi kratak šorc ili suknjcu, majce na bratele ili veliki dekolte i pocepane farmerice“. A to provocira i mnogo onih koji „podsećaju“ da su „helanke i trenerka za trening, a ne za školu“.

Toliko drugih problema, odeća je nebitna

„Hiljadu problema u obrazovanju, a sad ispada najvažnije šta deca ne smeju da oblače u školi?“, besni su neki. I nabrajaju bar polovinu od tih hiljadu problema koji su bitniji od modnih trendova koje prate današnji školarci.

„To što je nastavni program osakaćen i što ubija kritičko razmišljanje i kreativnost mladih ljudi. Institucije treba da zasluže poštovanje da bi ga zahtevale. Ne možeš od dece u pubertetu očekivati nivo odgovornosti prema ustanovi, kakav nemaju ni ministri u Vladi.“

„Veći problem je to što u školskim toaletima nema toalet papira, sapuna i ubrusa!!!“

„Nema kulture i poštovanja ustanove i osoblja koje radi tu. Kada su poslednji put đaci ustali kad neko uđe u učionicu? Pa šta onda očekujete? Spavaju na časovima, jedu, piju, žvaću žvake, telefoniraju, a kad usmere pažnju na profesore i nastavnike to je zbog nekog prenka. Decu koja žele da uče ismevaju, omalovažavaju, izbegavaju, i pokušavaju na svaki način da izigraju sistem. A odakle sve to? Od kuće, od ulice, od društva. Tako živimo već godinama. I biće nam još gore ako ne presečemo. Stop nasilju i u školama, nad prosvetnim radnicima, nad učenicima! Stop nasilju!“

Pročitajte još:

„Nastavnici nezainteresovani, deca npr.u našoj školi biologiju za 5. razred nisu ni pola prošli jer nastavnica dovodi svoje miljenike na čas i sedi sa njima ništa ne rade“.

„Što nose oružje i telefone, to je problem a ne bermude i bretele!“

„Da li neko zna koliko predmeta ima đak prvog, drugog, trećeg i četvrtog razreda? Tu je problem!!!“

Niz se nastavlja…

Sloboda pre svega

„Ja sam nosila šorceve, bermude, miniće i kratke majice u školi. Ja sam doktor nauka i radim kao profesor… Pustite decu da se oblače kako žele, to su deca. Naučiće… Ja sada ne nosim ništa od prethodno navedene odeće, ali sam srećna što sam odrasla u vremenu kada je sloboda još uvek postojala… Mnogo su važnije druge stvari koje nedostaju u našem obrazovanju… A, ovo je, samo, odvraćanje pažnje od stvarnih problema“, napisala je jedna čitateljka.

A vi, šta ste nosili kao tinejdžeri? I u kakve ste ljude odrasli?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare