Reditelji serije "Sablja" Vladimir Tagić i Goran Stanković u intervjuu za Nova.rs otkrili su najzanimljivije detalje u vezi sa popularnim striming i televizijskim ostvarenjem o kome se priča od premijere prve epizode.
Tokom dosadašnjeg emitovanja serije „Sablja“ gledaoci su ulovili nekoliko detalja, npr. greške u Sablji (plejer koji u to vreme nije postojao), fotografiju reditelja Tagića u jednoj sceni, a Goran Stanković je u intervjuu za Nova.rs ispričao da su za potrebe snimanja koristili i veštačku inteligenciju.
„Recimo, zanimljiva stvar je izazov kada je trebalo da napravimo zid poginulih boraca u prostorijama JSO. Bilo je teško naći statiste koji bi se slikali kao poginuli borci, na kraju smo napravili ceo zid sa slikama koje je stvorila AI. Za divno čudo jako je dobro ispalo i poprilično jezivo u isto vreme“, rekao je Stanković.
Veštačka inteligencija (AI) postaje nezaobilazan alat u filmskoj i televizijskoj industriji. Njena primena se proteže od scenarija i montaže do specijalnih efekata i distribucije. AI pomaže kreativcima da unaprede procese proizvodnje, smanje troškove i stvore sadržaj koji je prilagođen ukusima publike.
Specijalni efekti i animacija
AI se koristi za stvaranje realističnih specijalnih efekata, generisanje likova ili animiranje scena koje bi bile previše skupe ili komplikovane za ručnu izradu. Tehnologije poput deepfake omogućavaju postizanje neverovatnih vizuelnih rezultata.
Primeri:
AI analizira podatke o preferencijama publike kako bi pomogao scenaristima i producentima da osmisle priče koje će najverovatnije privući pažnju gledalaca.
Primer:
Generisanje glasova i muzike
AI tehnologije poput text-to-speech omogućavaju generisanje glasova za likove, dok algoritmi komponuju muziku koja se savršeno uklapa u atmosferu filma.
Primer:
Poboljšanje montaže i postprodukcije
Algoritmi za prepoznavanje scena i analiza snimaka ubrzavaju proces montaže. AI može predlagati najbolje isečke, analizirati ritam scene i čak predložiti alternativne rezove.
Uz pomoć veštačke inteligencije, moguće je kreirati realistične virtuelne likove koji izgledaju, govore i ponašaju se kao pravi ljudi.
Primer:
„Rogue One: A Star Wars Story“ (2016) – Lik Grand Moff Tarkin je rekonstruisan uz pomoć CGI i AI, što je omogućilo njegov povratak na ekran iako je originalni glumac preminuo.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare