Nova reklama Privredne komore Srbije, kojom se promovišu domaći proizvodi u okviru projekta "Čuvarkuća", izazvala je mnoštvo reakcija na društvenim mrežama. Mnogi kritikuju ovaj promotivni spot zbog erotičnih scena i seksualizovanja domaćih proizvoda.
„Biraj plodove naše zemlje, našeg sunca, našeg neba, naših ljudi – biraj više od 600 mirisa, ukusa, proizvoda iz Srbije sa oznakom Čuvarkuća“, poručuju iz Privredne komore Srbije, uz reklamu koja je izazvala burne komentare na društvenim mrežama.
U reklami se smenjuje nekoliko scena koje mogu izazvati seksualne asocijacije. Prvo, tu je poljubac dvoje mladih, zatim med koji curi preko usana žene, ali i niz leđa.
Najzad, završna scena je žena koja mazi poljoprivredni mašinu.
Biraj plodove naše zemlje, našeg sunca, našeg neba, naših ljudi – biraj više od 600 mirisa, ukusa, proizvoda iz Srbije sa oznakom Čuvarkuća!
?❤️#StvaranoUSrbiji #BudimoČuvarkuće #BirajČuvarkuće #Čuvarkuća #KupujteDomaće #PrivrednaKomoraSrbije pic.twitter.com/wu1dDe8qJo— Privredna komora SRB (@Privrednakomora) April 19, 2021
Između ostalog oglasila se Tatjana Vojtehovski koju zanima ko je došao na ideju za ovakvu reklamu.
„Da mi je znati ko je predložio i ko je odobrio da se erotizuje zvanična prezentacija srpskih proizvoda do mere da žena na kraju mazi neki motokultivator“.
Da mi je znati ko je predložio i ko je odobrio da se erotizuje zvanična prezentacija srpskih proizvoda do mere da žena na kraju mazi neki motokultivator. https://t.co/gxpoJIwwhY
— Tatjana Vojtehovski (@TVojtehovski) April 21, 2021
Reklamu je komentarisao i reditelj Srđan Dragojević.
Drago mi je da je spot “Privredne Gomore za “Bunga-bunga-Srbiju” i “Jagodina style” izazvao burne komentare. Jos da saznamo ime agencije i “autora” manira šoder liste – mozda ih je neko, buduci da su glupi i primitivni kao k… – dobro zafrkavao? https://t.co/n3SGRkHkmz
— Srdjan Dragojevic (@srdjandrago) April 21, 2021
„Pored kiča i neukusa, što je već zaštitni znak grok elite, ovo je i emanacija pornokratije u čistom vidu i reklamiranje seksualnog turizma. Kako bi se drugačije, ova zaumna nakarada, mogla tumačiti“, zapitao se Dragojević.
Usledilo je niz sličnih komentara na Tviteru.
Načuli su negde da sex prodaje proizvod. https://t.co/0edvcRmkxT
— Ksenija (@Ksenija76o) April 21, 2021
Kako oterati još mladih iz Srbije https://t.co/ARWa9oaVF6
— Bradić Jelena (@bradic_jelena) April 21, 2021
Erotska Komora Srbije… https://t.co/kB35wdj0i6
— Saša Damnjanović (@damjanosat) April 21, 2021
Žene su srpski privredni proizvod. #Srbija https://t.co/SiD86SoIDK
— Čuvić (Radnaskela) (@cuvicradnaskela) April 21, 2021
Je l' ovo neka reklama za Jagodinu? https://t.co/R0in7nNYy4
— Ivan Agbaba (@BelgradeVIP) April 21, 2021
Inače, Privredna komora Srbije objavila je u februaru da su žig „Čuvarkića“, koji označava kvalitet i domaće poreklo, dobila 64 proizvoda u oblasti hemijske, prehrambene i prerađivačke industrije Srbije, čime je ukupan broj proizvoda sa tom oznakom premašio 500.
Predsednik Saveta za odlučivanje o pravu korišćenja kolektivnog žiga „Čuvarkuća“, Mihailo Vesović, naglasio je da projekat „Stvarano u Srbiji“, pokrenut pre više od pola godine, beleži odlične rezultate, zahvaljujući podršci potrošača, stručnjaka, proizvođača, kao i trgovinskih lanaca, kao što su DIS i Mercator S koji su partneri PKS u ovoj akciji.
„Najveći broj proizvoda dolazi iz prehrambene industrije, ali i iz metalske, industrije građevinske industrije, farmaceutske, hemijske, tekstilne. Кompanije, bez obzira na to da li je vlasnik strani ili domaći, pokazuju da su proizvođači srpskog proizvoda, ali i da zadovoljavaju visoke standardne kvaliteta, poštuju ekološke i druge zahteve, vode računa o lokalnoj sredini i time doprinose rastu privrede u celini“, ukazao je Vesović.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare