Oglas
Odlazak u restoran podrazumeva i neka pravila ponašanja, na koja se često zaboravlja.
Mada se prvenstveno ide zbog hrane, prilikom odlaska u restoran ne možemo se baš ponašati kao kad kod kuće jedemo na kauču. Neka pravila su specifična za određene zemlje, međutim neka se podrazumevaju svuda – u nastavku pročitajte šta je nepristojno raditi u restoranu, čak i kad nam se čini da je ok.
Ne, restoran nije biblioteka i naravno da je prihvatljivo smejati se i razgovarati, a u mnogo ležernijih restorana može čak biti i bučno. Ali niste tamo jedini. Ako vičete ili se bunite, nemate poštovanja prema drugim gostima. Još jedno ponašanje za koje radnici restorana i posetioci kažu da je prečesto je kada roditelji puštaju svoju decu da trčkaraju po restoranu, piše 24sata.hr.
Ovo se naširoko smatra jednim od najgorih mogućih ponašanja u restoranu. Postoje brojna istraživanja koja pokazuju da vas nepristojnost prema vašem poslužitelju može odmah učiniti i neprivlačnim na sastanku.
Pročitajte još:
Još gore je iskaljivanje na konobaru. Mnoštvo uobičajenih problema s restoranima nije krivica konobara – ali oni su ti koji snose najveći teret pritužbi. Ljudi često frustracije zbog kašnjenja hrane ili lošeg upravljanja restoranom iskaljuju na poslužiteljima koji nemaju kontrolu nad onim što se događa u kuhinji.
Kafa za poneti koju ste uzeli usput – bacite je pre nego što odete u restoran. Mnogi restorani imaju znakove koji vas podsećaju da ne unosite hranu ili piće koje ste kupili negde drugde, a to je jedno od pravila kojeg se pridržavaju pristojni gosti restorana.
Ili neposredno prije zatvaranja kuhinje. Ili koja god varijanta bila za vaš odabrani lokal. To će svakako otežati posao osoblju restorana, ali i vama je to zapravo gubitak. Dobićete uslugu na brzinu, a zaposleni će verovatno biti iznervirani.
Isto kao kada se konobaru žalite na greške u kuhinji – konobar ne određuje cene. Dakle, to što ćete mu reći: „To je malo preskupo za xy, zar ne?“ neće vam koristiti ni na koji način. Samo ćete delovati dosadno.
Neće vam se svaki obrok u restoranu svideti. I dok je u redu da, ako vam stigne pogrešna narudžba, zatražite (bez nepristojnosti) da se zameni ili popravi, nemojte preterivati s traženjem naknadnih izmena vašeg obroka.
Ovo je jedno od ponašanja u restoranu za koje verovatno mislite da je zapravo lep gest. Prirodno je da poželite da „rasteretite“ konobara kad ga vidite kako prilazi s punim rukama. Ali, to ih može poremetiti, jer su ti tanjiri naslagani nekim redosledom.
Nemojte da čekate račun i onda kažete: „Zapravo, možete li ovo da podelite na pet zasebnih računa?“ Ako planirate da tražite prilično komplikovanu podelu računa, ljubazno je da im skrenute pažnju na to pre nego što donesu račun.
Da, to što konobar rasprema sto za vama jedna je od najlepših pogodnosti jela u restoranu. Ali to ne morate da iskorišćavate do maksimuma. Ipak, imajte na umu da je sasvim u redu zamoliti konobara da donese dodatne salvete i prihvatiti pomoć ako dođe do nekog većeg prosipanja. Ali pokušajte da ne ostavite sto pun ostataka hrane i lepljiv.
Pročitajte još:
„Daću ti dobru napojnicu ako mi doneseš još jedan bokal!“ Bez obzira na to da li ste to izgovorili kao šalu ili ne, u osnovi je podmićivanje i nije prikladno. I nije kao da bi vašem konobaru bilo dozvoljeno da vam udovolji.
Svakako je sjajno što mnogi ljudi odlučuju da smanje ili potpuno izbegavaju životinjske proizvode. Takođe je sjajno što mnogi restorani i prehrambene kompanije odgovaraju na ovaj trend nudeći veganske ili vegetarijanske opcije. Ali, te promene ne bi trebalo da vas navedu da očekujete da možete dobiti probrane veganske opcije bilo gde i uvek.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare