U oktobru 1892. u Beogradu je na relaciji Kalemegdan - Slavija puštena u saobraćaj prva tramvajska linija. Prve beogradske tramvaje vukla je konjska zaprega, a pogledajte kako su izgledali.
Prvi beogradski tramvaj pušten je u saobraćaj dana 14. oktobra 1892. godine i vozio je centrom grada, od Kalemegdana do Slavije, beleži Vikipedija.
Linija 1 je bila duga 2.300 metara i kretala je od Kalemegdana, išla Ulicom Vase Čarapića, preko Trga republike i Knez Mihailove ulice do Terazija, a svoj put završavala na Slaviji. Vožnja je trajala od 25 do 40 minuta, zavisno od toga koliko je puta stajao – svako je mogao da zaustavi tramvaj gde god je želeo kako bi izašao ili se popeo.
Konji su bili smenjivani na svaka dva sata, a u svojoj smeni zaprega je pravila četiri ture.
U tom trenutku, „konjske tramvaje“ su imali još samo Njujork, Pariz, London i Berlin, a navodno su među putnicima beogradske „jedinice“ često bili kralj Aleksandar Obrenović i njegova supruga Draga Mašin.
Zanimljivo je da je tramvaj na električni pogon Beograd dobio već 1894. godine i to na potezu ka Topčideru.
Ipak, 1906. je navodno gradski prevoz Beograda činilo je svega 16 tramvaja, podeljenih u dve vrste – „terazijski“ je bio udoban, sa postavljenim sedištima, a „topčiderski“ je imao samo drvene klupe.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare