U poslovnom svetu, mindfulness (svesnost) se često posmatra kao nešto što je rezervisano za male i inovativne kompanije. Međutim, sve veći broj velikih korporacija počinje da usvaja ove tehnike kako bi poboljšale produktivnost i poslovne rezultate.
Kako neke od najvećih kompanija koriste mindfulness i kakve su benefite ostvarile njegovom primenom.
Mindfulness na poslu podrazumeva svesno obraćanje pažnje na sopstvene misli, osećanja i ponašanja, kao i bolje razumevanje sopstvenih potreba. Ova tehnika može se naučiti i praktikovati od strane bilo koga, a istraživanja su pokazala da donosi brojne koristi kako pojedincima, tako i kompanijama.
Sve više kompanija uvodi programe meditacije i mindfulnessa u svoje radne procese. Ove inicijative pokazuju da svesnost nije samo individualna praksa, već da može doprineti boljoj poslovnoj kulturi i radnom okruženju.
S obzirom na rastuću potražnju za mindfulness treninzima u poslovnom svetu, otvaraju se nove mogućnosti za stručnjake koji se bave ovom oblašću. Mnogi profesionalci sada proširuju svoje karijere pružanjem korporativnih treninga meditacije, što dodatno potvrđuje značaj mentalnog zdravlja u savremenim organizacijama.
Kompanije koje koriste mindfulness programe
Google je poznat kao jedna od najinovativnijih kompanija na svetu, ali manje je poznato da je lider i u oblasti pozitivne psihologije.
Ova kompanija ulaže značajna sredstva u programe koji pomažu zaposlenima da ostanu prisutni i fokusirani. Google redovno organizuje sesije meditacije i čak nudi masažne terapije na radnom mestu. Rezultati su jasni – zaposleni koji praktikuju mindfulness postaju produktivniji i kreativniji, što pozitivno utiče i na njihov lični razvoj i na uspeh kompanije.
Intel je započeo svoj mindfulness program zahvaljujući inicijativi nekoliko zaposlenih, a sada je deo zvaničnog programa za dobrobit zaposlenih.
U visoko stresnom okruženju kakvo je inženjerski posao, mindfulness pomaže u smanjenju stresa i povećanju produktivnosti. Mnogi učesnici programa prijavili su poboljšanu kreativnost, veću prisutnost i lakše suočavanje sa stresom na poslu.
Izvršni direktor Aetna-e, Mark Bertolini, uveo je mindfulness u kompaniju nakon ličnih životnih izazova i sada je ovo sastavni deo korporativne kulture. On veruje da mindfulness poboljšava donošenje odluka i povećava fokus zaposlenih, što je doprinelo efikasnosti poslovanja.
Nike, poznat po promociji zdravog načina života, među prvima je uveo mindfulness i meditaciju za svoje zaposlene. Kompanija nudi besplatne časove meditacije i joge, što pomaže zaposlenima da ostanu fokusirani i smanjeni nivo bolovanja.
Bjorn Anderson, menadžer zapošljavanja u Nike-u, izjavio je:
„Lako je fokusirati se samo na fizičku aktivnost, a zaboraviti na mentalno zdravlje. Nike se trudi da promoviše celokupnu dobrobit zaposlenih. Počeo sam da meditiram pre dve godine i to mi je promenilo život – i privatno i profesionalno.“
Sve veći broj velikih kompanija prepoznaje prednosti mindfulnessa i aktivno ga uključuje u svoje radne procese. Ova praksa ne samo da poboljšava produktivnost i kreativnost zaposlenih, već i smanjuje stres i povećava njihovo zadovoljstvo na poslu.
Kako interesovanje za mindfulness nastavlja da raste, možemo očekivati da će još više kompanija slediti ovaj trend i ulagati u dobrobit svojih zaposlenih.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare