Kada su ove godine dodeljeni Oskari, i gubitnici su postali dobitnici. Svi nominovani za prestižnu filmsku nagradu kući su otišli sa utešnim nagradama vrednim 225.000 dolara.
Iako su samo četvoro glumaca i jedan režiser kući poneli pozlaćenu figuricu, svi nominovani u tim kategorijama su dobili „poklončić“ koji im je dala marketinška kompanija „Distinctive Assets“.
Ove godine utešni paket je za 80.000 dolara bio vredniji od prošlogodišnjeg. Poređenja radi – izrada figurice Oskara koja je pozlaćena 24-karatnim zlatom košta samo 400 dolara. Vrednost 24 poklona je 5,4 miliona. Skarlet Johanson nije dobila dva luksuzna paketa s obzirom da je bila nominovana u dve kategorije – glavnu i sporednu ulogu u filmovima „Marriage Story“ i „Jojo Rabbit“. Osnivač „Distinctive Assets“ Laš Feri je ipak rekao da će se konsultovati sa njom i videti da li želi da donira drugi paket. On je otkrio i da je u protekle dve decenije obično postojala jedna osoba koja je odbijala da primi takozvani „Oscars gift bag„. Prošle godine Glen Klouz je zamolila da njen doniraju jednoj ženskoj humanitarnoj organizaciji. Za sada niko od ovogodišnjih nominovanih nije odbio svoj poklon.
Iako ime „poklon torba“ asocira na kesu s darovima, radi se o najširem spektru proizvoda i usluga različitih brendova koji se utrkuju da stignu u ruke poznatih. Tu su kutije s keksom, vaučeri klinka plastične hirurgije, all-inclusive putovanja, a da bi dospeo u „torbu“, kompaniji Distinctive Assets plaćaš od 4.000 do 50.000 dolara, čime postaješ sponzor. Dovoljno je da se jedna zvezda pojavi s tvojim proizvodom u javnosti ili na društvenim mrežama i ubo si premiju.
Ove godine u torbi su bili voda sa infuzijom hidrogena, bombice za kupanje sa ametistom i zlatom i traka za kosu za meditaciju od 250 dolara. Nominovani su dobili i vaučere za 12-dnevno krstarenje na jahti „Scenic Eclipse“ koja prima 220 gostiju, a u aranžman su uključene i usluge batlera, dva helikoptera i spa.
To je ujedno i najekstravagantniji poklon od nastanka poklon torbi, koji vredi 78.190 dolara. Destincije uključuju Antarktik i Mediteran. Gostima je na raspolaganju i zabavan izlet podmornicom u dubine okeana.
Osim toga, tu je i romantično putovanje do španskog svetionika koji je pretvoren u luksuzni hotel, gde noćenje košta od 1.300 do 1.800 dolara, godišnja članarina u najekskluzivnijoj agenciji za pronalaženje partnera „Drawing Down the Moon Matchmaking“ koja košta 20.000 dolara, kozmetički tretmani vredni 25.000 dolara, a najjeftniji poklon je bila tamna čokolada Milanos jer kako kaže Feri „nekada ljudi najviše vole sitnice, a ne najskuplje stvari u torbi.“
Čisto da se stvari malo začine, tu su i neobični paketići poput medicinske kolekcije za analizu urina koja testira potencijalne infekcije i pametni brushalter koji prepoznaje savršenu meru žene. Prethodnih godina u torbi su bili i pokloni koji su sadržali kanabis.
Kada obični ljudi postave logično pitanje – šta će bogatim zvezdama koje leže na milionima toliko skupi pokloni, stiže još logičniji Ferijev odgovor.
– Ljudi pitaju zašto bogatim ljudima dajemo stvari koje sami mogu da priušte, ali ne radi se o tome mogu li oni da ih kupe. Vidite, Dženifer Lorens ne treba 20 miliona dolara po filmu, ali ih zaradi zbog svog zvučnog imena.
Naravno, oni koji prime poklone vredne 225.000 dolara moraju da plate cenu za tu privilegiju – porez, pa je izgleda na svakoj dodeli Oskara najveći dobitnik ipak američka poreska uprava.