U područjima sa više snega na putevima zimi, postoji staro verovanje da su točkovi sa nedovoljno naduvanim gumama bolji za vožnju po snegu jer ostvaruju veći kontakt sa podlogom.
Gume na automobilu imaju nekoliko veoma važnih funkcija. Osim što nose težinu vozila gume za auto ublažavaju jačinu udarcakada vozilo naiđe na izbočenje, rupe ili neke druge prepreke na putu.
Kada dolazi do promene vremena, kao sada, veoma je važno da su vam zimske gume naduvane pravilno.
Kao što smo napisali na početku, kada je sneg, mnogi tvrde da gume treba da budu manje naduvane da bi imale veći kontakt sa podlogom.
Iako ovo nije tehnički pogrešno (ponekad je korisno za lakši izlazak iz dubokog peska), zapravo nikada nije bezbedno voziti sa niskim pritiskom u gumama namerno, čak i po snegu i niskim temperaturama.
Vožnja sa nedovoljno naduvanim gumama zimi, sa snežnim padavinama, višestruko povećava verovatnoću sudara u gumama, prema studiji američke Nacionalne administracije za bezbednost saobraćaja na putevima. Zbog toga samo pravilno napumpane gume bolje voze po snegu, štede gorivo i na kraju, ali ne i najmanje važno – duže traju.
Obično naduvavamo automobilske gume većine modela na pritisak od 2 do 2,4 bara, a preporučena cifra za vaš automobil, koja je obično istaknuta na nalepnici negde na automobilu (obično na unutrašnjem lima ili okviru vrata, ili na vratancima na rezervoaru), treba da bude primenjuje se tokom cele godine, pošto nema različitih brojeva za leto ili zimu, piše Autoklub.
Međutim, spoljna temperatura i dalje utiče na pritisak u gumama, pa ćete zimi, kada stignu „minusi“, morati češće nego u letnjim mesecima da proveravate i dopunjujete gume vazduhom kako biste održali idealan pritisak, koji je jedan od najvažnijih faktora za bezbednost vožnje, piše Autoklub.
U praksi, mnogi proizvođači guma procenjuju da gube 0,06 bara na svakih 10 stepeni pada spoljne temperature. Takođe, duže parkiranje automobila zimi obično dočekuje vlasnika sa delimično izduvanim gumama.
Korisno: Ako vaš automobil ima sistem za praćenje pritiska u gumama, lampica upozorenja će se aktivirati kada pritisak padne za najmanje 25 procenata. Ova „sitnica“ je posebno korisna za praćenje pritiska u gumama po hladnom vremenu.
Ako nemate ovaj senzor, proverite gume već nakon što je vaš automobil bio parkiran samo nekoliko sati (vožnja podiže temperaturu vazduha, a samim tim i pritisak vazduha u gumama) kako biste dobili najtačniju cifru gubitka u poređenju na propisanu.
Obavezno proverite preporučeni pritisak za prednje i zadnje gume, jer se obično prednje pumpaju za oko 0,2 bara više od zadnjih zbog težine motora ispod haube, piše Autoklub.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare