Foto: Instagram/enigmakendama

Marija Pantin i Predrag Grujić mlade su nade domaće glumačke scene, a dok se "daske koje život znače" ne stabilizuju i učvrste nakon udara korone, oni igraju kendamu - pokrenuli su mali biznis i promovišu drevnu japansku igračku kao novi trend u Srbiji.

„Kendama je i više od igračke jer ako joj se dovoljno posvetite, ona postaje veština ili sport. U prilog tome govori da postoje svetska prvenstva baš u ovoj veštini“, ističe Marija Pantin u razgovoru za portal Nova.rs, i diktira nam „uputstvo za korišćenje“. Iako na prvi pogled deluje veoma jednostavno, kendama igračima nudi više od 1000 različitih tehnika.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by enigmakendama (@enigmakendama)

„Kendama se sastoji od kugle – koja je kanapom povezana za mač (ken) na kojem se nalaze tri šoljice (cups) i špic. Osnovni cilj je ’nabaciti’ kuglu na šoljice ili špic. To su osnovni trikovi koji su za svakog početnika veliki izazov, ali kada se savladaju otvara se bezbroj kombinacija i trikova. Ojačava koordinaciju, ravnotežu i reflekse. Pored toga, veoma je zabavna i zarazna… Mogu je igrati i mladi i stari, ali svakako je mladima više namenjena“, priča Marija.

Foto: Promo/enigma

Na ideju da lansira japansku kendamu na srpskom tržištu došao je zapravo Predrag Grujić, njen kolega sa akademije.

„Kendama je moja opsesija još od osnovne škole, čak sam razmišljao da napustim srednju školu i postanem profesionalni igrač. (smeh) Shvatio sam da mali broj ljudi u Srbiji zna za
kendamu, a pored toga je postojala moja velika želja da i sam napravim svoj brend“, priča nam Predrag, koji je pauzu zbog korone iskoristio da pokuša da svoju „opsesiju“ pretvori u biznis.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by enigmakendama (@enigmakendama)

„Zatekla nas je korona koja je zadala veliki udarac honorarnim glumcima. Bili smo bez posla i odlučili da probamo nešto naše sa mogućnostima koje imamo. Spojili smo kreativnost, rad i prijateljstvo u naš proizvod koji pokušavamo da što bolje predstavimo ljudima u Srbiji“, ističe Marija.

Ispostavilo se da kod nas ima tek nekoliko ljudi koji su na taj način zaintrigirani kendama kulturom, mada bi cela priča oko ove igračke mogla lepo da se „proda“ različitoj publici.

Pročitajte još:

Mnogi misle da je kendama izmišljena u Japanu, međutim nije tako – postoje zapisi da je preteča kendame jedna francuska igračka iz 16. veka pod nazivom „bilboket“, koja je u 17. veku bila popularna u Evropi, a u Japan stigla putevima svile. S druge strane, konačan oblik dobila je u Japanu, a grad Hacukaiči smatra se rodnim mestom moderne kendame. Tokom 20. veka imala je dve čašice sa strana i zvali su je „jitsugetsu“ lopta – u bukvalnom prevodu znači „lopta Sunca i meseca“ i daje ovoj igri i simboličnu dimenziju.

Ipak, svet ponovo osvaja prvenstveno kao “cup and ball“, izazovna vežba koordinacije i koncentracije. Na Zapad su je vratili roleraši i skejteri koji su je videli kod mladih ljudi Japana

„Naša Enigma kendama najpribližnija je onima koje se mogu naći na svetskom tržištu, uz par detalja koji je izdvajaju“, napominju Marija i Predrag. Za izradu kendame koriste, kažu, najkvalitetniji jasen koji ima karakteristiku lakog drveta otpornog na udarce, što ga čini savršenim izborom.

U ponudi su kendame s neobojenom kuglom, crnom i crvenom, a cene su 2.300 i 2.600 dinara.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare