Zamalo da nasednem.
Svi padamo na akcije i popuste, posebno sad kad cene samo skaču. Znaju to marketing stručnjaci, pa nas ovih dana sa svih strana bombarduju „specijalnim cenama“, etiketama istaknutim jakim bojama, uzvičnicima, pčelicima, cvetićima… Toliko lepo istaknutim, da ponekad i ne vidimo samu cifru.
Ipak, da u svemu tome treba protrljati oči, podsetila me je greška koja je nekome promakla u jednoj prodavnici na Novom Beogradu.
Početak oktobra doneo je mnoštvo novih proizvoda na akciji, koji su, kako to inače rade u većini prodavnica, istaknuti žutim etiketama na kojima je stara cena precrtana, a nova cena boldovana. I obično je ta stara cena bar malo viša od nove, što određeni proizvod u datom trenutku čini primamljivijim kupcu, jer, je li, ima priliku da uštedi. Nekad tek koju paru, ali ispostavlja se da je i to često dovoljno da ga navede da kupi i nešto što inače ne bi.
Tako sam i ja već bila posegnula ka kremi koju „uvek treba imati, pa zašto je ne bih uzela sad kad je na sniženju“, kad sam krajičkom oka ipak registrovala precrtanu cenu.
Bila je niža od ove nove, „specijalne“.
Ispada da je kremica koja je juče koštala 209,99 dinara danas dobila posebno mesto kod kase i oznaku „proizvoda na akciji“, iako košta 235,99 dinara (da ne pokrećemo sad temu tog 0,01 dinara koji nam uvek „ukradu“, a što je takođe trik da nam proizvod deluje povoljnije…).
Osim ako redovno kupujete neki proizvod, teško da možete da ispratite sve cene iz dana u dan, posebno ako promene nisu drastične, a kao što su pokazali Srbi koji su postavili sačekušu i raskrinkali Crni petak – svašta može da prođe kao „specijalna ponuda po izuzetno povoljnoj ceni“.
Iako je u ovom slučaju verovatno u pitanju greška koja se provukla nekome ko je štampao cene, a ne isplanirana prevara (jer, što bi to uopšte isticali?), dobro je upozorenje na čitavu paletu fora kojima se služe trgovci i podsetnik da uključimo mozak pre nego što izvučemo novčanik.
***
Bonus video: