Foto:EPA-EFE/MARTIN DIVISEK

Naša sagovornica dugi niz godina radi u prosveti i kako nam je rekla - trenutno nema problem ni sa jednim učenikom ili roditeljima dece kojoj predaje. Sa nama je podelila stvari koje gleda otvorenih očiju, na svakom koraku, greške koje mame i tate prave, a često ih nisu ni svesni.

Ljubinka Nedić, profesorka engleskog jezika u srednjoj stručnoj školi u Aranđelovcu za Nova.rs kaže da je vaspitna zanemarenost dece veliki problem.

„Javlja se kada je roditelj nezainteresovan, ili kada je preterano zainteresovan. Zanimljivo je da je poslednjih godina izraženiji drugi slučaj. Deca odrastaju dobijajući aplauze za najbanalnija postignuća kao što je brisanje nosa, vezivanje pertli, hvala i molim… U porodici su, u isto vreme, zaštićena od svih obaveza, bez radnih nauka, bez učenja odgovornosti. Sve može odmah, deca su nenaučena na strpljenje, osujećenje, neispunjene želje, a sve je to važno za njihov razvoj“, kaže ona.

Previše aktivnosti van škole

Koliko puta ste pričajući sa prijateljima koji imaju decu pomislili kako su klincima nametnuli previše vanškolskih aktivnosti, često s obrazloženjem „da bi ih sklonili od igrica i ulice“? Ljubinka kaže da se to radi iz najbolje namere ali…

Pročitajte još:

„Vannastavne aktivnosti bez mere su najbolja namera roditelja, sa lošim efektima po decu. Vreme im je često isplanirano u minut, sve aktivnosti su organizovane, roditelj pada na nos taksirajući po čitav dan. To da deci ne sme da bude dosadno, jeste pogrešna pretpostavka. Ako ne ide na jedan sport, jedan strani jezik, i bar još jednu aktivnost, biće prepušteno ulici i lošem društvu – pogrešna pretpostavka, takođe. Za razvoj kreativnosti važni su dosada i slobodno vreme, a za ovo drugo kućno vaspitanje“, otkriva ona.

Privatni časovi

Čim zagusti iz nekog predmeta ili padne loša ocena, deci tražimo privatne nastavnike i profesore misleći da tako rešavamo problem.

„Privatni časovi su medveđa usluga, osim ukoliko dete dugo odsustvuje sa nastave, ili ima zaista jako, jako lošeg nastavnika. U svim ostalim slučajevima su nepotrebni, i dovode do toga da je dete nezainteresovano za nastavu, ne ulaže nikakav trud u školi, ne razvija pažnju i ne ume da je održi“, kaže naša sagovornica.

Ogovaranje nastavnika

Odrasli se nekad zanesu, pa su u stanju da pred decom kritikuju i ogovaraju nastavnike.

„Negativno komentarisanje nastavnika pred decom loše je za decu, ne za nastavnike. Ukoliko želite da ga naučite da nema nedodirljivih autoriteta, krenite od sebe, i pustite ga da VAS ne sluša. Zbog svog budućeg života dete mora da zna za red, mora da zna da poštuje tuđe znanje i zvanje. To ga ne čini poslušnikom, već čovekom spremnim za život u zajednici, rad u nekoj kompaniji, vožnju na auto-putu. Deci i tinejdžerima autoriteti su neophodni, koliko god da su u godinama kada se osvaja sloboda“, zaključuje Ljubinka Nedić.

*

Bonus video:

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare