U Narodnom pozorištu u Beogradu počele su probe drame Đorđa Lebovića "Lutka sa kreveta broj 21", u adaptaciji i režiji Egona Savina.
Premijera je planirana za početak oktobra na Sceni „Raša Plaović“, a kao umetnički tim potpisane su scenograf Vesna Popović, kostimograf Jelena Stokuća i Ljiljana Mrkić Popović (scenski govor). Uloge tumače Nikola Ristanovski, Zoran Bećić Đorđević i Petar Strugar.
„Lutka sa kreveta broj 21“ je psihološka drama koja govori o životu u koncentracionim logorima i vremenu Drugog svetskog rata, ali sa tadašnje pozicije žena i iz ugla onih koje su trpele, suočene sa nasiljem i uznemiravanjem.
– „Lutka sa kreveta broj 21“ Đorđa Lebovića je protest protiv kratkog pamćenja pred uvek latentnom mogućnošću ostvarenja ponovnog ljudskog zla. Mi danas živimo u vremenu revidiranja istorije i povampirenja nacizma na svetskoj pozornici. Ovo delo podseća sve one koji su, namerno ili slučajno zaboravili najstrašnije zločine koji su se dogodili širom Evrope u dvadesetom veku. Jezovita i mračna ideja fizičkog i moralnog uništenja čoveka, ideja nemačkog nacizma, opredmećena je u konc-logorima pre i tokom Drugog svetskog rata. Ova istinita priča podseća nas da svaki čovek može postati žrtva nerazumne mržnje i nasilja. Svoje predano traganje za pravdom i istinom u ovoj drami završavamo sa ubeđenjem da žrtve nisu iskupljene i da pravda nije i ne može biti zadovoljena – naveo je Savin.
Ovo će biti prva postavka drame „Lutka sa kreveta broj 21“ u Narodnom pozorištu u Beogradu.
– Fascinantno je koliko je u današnjem trenutku drama Đorđa Lebovića aktuelna na raznim nivoima. Već se po naslovu Lutka… da zaključiti da je u fokusu sudbina žene, što bi značilo da odabirom ovog komada nastavljamo i niz započet predstavama „Nora – Lutkina kuća“ i „Uspavanka za Aleksiju Rajčić“. Priznali ili ne, kao i u vreme kada se događala ova istinita priča, i kao i u vreme kada je Lebović ovu dramu napisao, i danas je žrtva mentalnog, emotivnog i svakog drugog nasilja mnogo češće žena. A žene društvene okolnosti i dalje teraju da o trpljenju nasilja ćute, da budu lutke. Ovoga puta reč je o uspešnoj lekarki, koja je i supruga i majka – objašnjava umetnička direktorka Narodnog pozorišta u Beogradu Molina Udovički Fotez.
Bonus video: Vanja Ejdus – Narodno pozorište ušlo u istoriju sa prvim nagradama na „Sterijinom pozorju“