Nenad Polimac Foto:Boris Scitar/PIXSELLr

Nenad Polimac, legendarni hrvatski filmski kritičar napisao je tekst za "Jutarnji list" o odnosu zagrebačkih i beogradskih filmadžija tokom 80-ih godina prošlog veka, a povod mu je bila izložba fotografija Goranke Matić u Muzeju savremene umjetnosti u Zagrebu.

Zbog velikog broja fotografija na izložbi Goranke Matić koje se tiču perioda novog talasa i ljudi koji su defilovali u tom periodu na jugoslovenskoj umetničkoj sceni, Polimac se nostalgično prisetio svojih druženja sa velikim brojem beogradskih filmadžija iz tog vremena.

Slobodan Šijan Foto: Goranka Matić

„Pitao sam Goranku seća li se kad smo se upoznali? Njoj se čini da je to bilo u Studentskom kulturnom centru u Beogradu, gde je sa svojom prijateljicom Dragicom Vukadinović radila u tamošnjoj Galeriji. U SKC-u su se održavali koncerti novog vala, imali su i dobru knjižaru, ukratko, pravi mladenački kulturni centar kakvog u Zagrebu u to doba nije bilo. Sprijateljio sam se s njenim tadašnjim suprugom Nebojšom Pajkićem, odmah sam ga pozvao da uđe u redakciju časopisa Film koji smo uređivali u Zagrebu, i njegova prisutnost odmah se osetila zahvaljujući odličnim esejima o filmovima „Ratovi zvezda“ Georgea Lucasa i „Carrie“ Briana De Palme. Priključio mu se i Slobodan Šijan, tada perspektivni televizijski reditelj, u lovu na prvi dugometražni film: on je objavio prvi prilog kod nas, esej o holivudskom reditelju Richardu Fleischeru, što je već bio poseban raritet“, priseća se Polimac u „Jutarnjem listu“.

Pored brojnih anegdota i pozitivnih momenata iz tog perioda, zagrebački filmski kritičar se na kraju velikog teksta prisetio i neprijatnog kraja.

„Tih godina bio sam još samo jednom u Beogradu, bilo je to na FEST-u 1991., i ne mogu to opisati kao posebno ugodno iskustvo. Moji dobri znanci bili su krajnje korektni prema meni, ali oni koje sam slabije poznavao nisu se suzdržavali prigovora: „Pa šta vi to u Hrvatskoj radite?“. S Gorankom bih se tu i tamo čuo telefonom, a ona me i dočekala 2000. na užasno zapuštenom beogradskom glavnoj železničkoj stanici, kad sam za zagrebački Nacional radio reportažu u beogradskoj filmskoj sceni. Onih koje sam želeo da vidim tamo više nije bilo, a nepoznatih lica bezbroj. Osamdesete su odavno prošle i sva sreća što sam ih se tada vrlo slabo sećao. Danas je drugačije, nostalgija nas je naterala da se više ne sećamo situacija koje bismo najradije zaboravili, a u tom pogledu Gorankina izložba je vrlo efikasna“, zaključuje Nenad Polimac.

Goranka Matić Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs

Bonus video: Nada Blam: Deci u filmu treba dati više prostora, znam koje su im razvojne potrebe

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar