Svi mi koji živimo ovde imamo odnos prema Beogradu između ljubavi i mržnje, ali ima ta jedna druga strana Beograda koja se stranim gostima učini jako interesantnom i privlačnom, kaže za Nova.rs Vladimir Arsenijević, pisac i direktor književnog festivala Krokodil, sumirajući 13. izdanje ove manifestacije. Arsenijević govori o iskustvima Hanifa Kurejšija i Irvina Velša, glavnih zvezda ovogodišnjeg Krokodila, ali i tenzijama koje su ga pratile.
– Na kraju, super je prošlo. Za nas je to prevelik posao koji radimo čitave godine i na kraju je pitanje zle sreće kada posle svih otklonjenih izazova i problema krene kiša. Na svu sreću, od četiri festivalska dana, prvo veče je bilo jako lepo ispred Muzeja Jugoslavije, kada smo predstavili Irvina Velša i Hanifa Kurejšija, i to je bilo fenomenalno – ističe Arsenijević.
Arsenijević kaže da su glavni gosti festivala, britanski pisci Irvin Velš i Kurejši, bili oduševljeni są svim što su ovde doživeli.
– Svi mi koji živimo ovde imamo odnos prema Beogradu između ljubavi i mržnje, ali ima ta jedna druga strana Beograda koja se stranim gostima učini jako interesantnom i privlačnom. Oni vide sve ožiljke koje naš grad ima, ali vide i jednu refleksiju koja nije kulturno nezanimljiva. Oni osete Beograd kao dinamičan, energičan grad, misle da su ljudi fenomenalni, verovatno jer su njihova očekivanja niže postavljena čak i od te naše realnosti. Mi smo ih vodili u Skadarliju, onda do Beton hale da klopamo, i njima je to baš prijalo. Rastali smo se uz zagrljaje, i evo sad se dopisujemo, šaljemo jedni drugima fotke – poručuje Arsenijević.
Po prvi put u Srbiji jedan književni događaj je mogao da se gleda onlajn uz kupljene ulaznice putem internet platforme entrio.si. Predsednik Krokodila kaže da su uglavnom karte kupovali ljudi z inostranstva, ali da još ne zna tačan broj.
– Ne verujem da je jako mnogo, iznenadilo bi me da ih ima više od 100. Mislim da je jednom velikom broju ljudi teško da odvoje taj novac jer ga naprosto nemaju, a drugi još uvek nisu spremni ili nisu navikli da plaćaju sadržaje koji se projektuju onlajn. Mi smo ponosni na produkcijski kvalitet prenosa, są zaista ozbiljnom produkcijom i četiri kamere. Ja sam baš juče uspeo da pogledam taj snimak i zaista je po svim kriterijumima zadovoljavajući. To je program są režijom, są početkom i krajem, są špicom, są džinglovima, są glasovima voditelja, są izmenama kadrova, širokim planovima… I to zaista liči na jednu TV produkciju. Ne postoji besplatan sadržaj, ali kod nas ljudi još uvek ne razumeju princip participacije – kaže Arsenijević.
Na kraju, ne može da se izbegne i pitanje tenzija koje su pratile festival. Arsenijević kaže da su tome mnogo doprineli mediji koji su imali naslove tipa „Festival Krokodil priznaje Kosovo”.
– Napeto je bilo kada je jedna grupa navijača od njih pedesetak krenula da maršira prema nama i da nešto skandira, ali istog trenutka se policija pojavila i ti navijači su se nekako tužno ispumpali. Ali onda je krenulo „bombardovanje” onlajn, mi smo to brisali bukvalno u realnom vremenu, međutim, tu su stizale na desetine poruka na naše postove na Instagramu i na Fejsbuku. Na primer: „Da je ova zemlja normalna, visili bi ste”, „Gorećete u paklu”, „Satanistički festival”… Neke budalaštine. I moram da kažem da se policija u takvim situacijama ponaša jako razumno, kulturno i profesionalno. Oni su odlučili da, ipak, budu diskretno prisutni na našim događajima – kaže Arsenijević.
Pored Kurejšija i Velša, među gostima Krokodila bili su i Kristian Novak, Igor Štiks, Ivana Bodrožić, Damir Karakaš i mnogi drugi pisci iz Srbije i bivših jugoslovenskih republika.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare