Napustio nas je čudesan umetnik čiji talenat je nadilazio žanrove, kazala je rediteljka Vida Ognjenović za Nova.rs povodom smrti velikana novosadske muzičke scene Predraga Peđe Vraneševića koji je preminuo danas u Novom Sadu.
– Bio je vrstan muzičar, ali njegova kreativnost nadilazila je i prožimala se kroz mnoge umetničke žanrove. U scenskoj umetnosti bio je nenadmašan – istakla je za naš sajt Vida Ognjenović, koja je s Vraneševićem više puta blisko sarađivala.
Peđa Vranešević, koji je preminuo u 76. godini, će pored svoje muzičke karijere u sastavu „Labaratorija zvuka“ ostati upamćen i kao jedna od najkreativnijih ličnosti moderne novosadske kulturne scene, koja se formirala tokom šezdesetih i sedamdesetih. Njegov veliki opus obuhvata inovativnu rok, filmsku i pozorišnu muziku, kao i scenska dela. Sa rediteljem Želimirom Žilnikom bio je koautor „Gastarbajter opere“ u Srpskom narodnom pozorištu, koja je sa velikim uspehom izvođena više sezona.
Pisao je muziku za pozorište, sarađujući, pored Vide Ognjenović, i sa Dejanom Mijačem, Dimitrijem Đurkovićem, Paolom Mađelijem i Duškom Jovanovićem, u predstavama kao što su „Smrt trgovačkog putnika“, „Oluja“, „Prenoćište“, „Obešenjak” i druge, koje su izvođene u Narodnom pozorištu u Beogradu i Sarajevu, Beogradskom dramskom, „Dušku Radoviću“ i svim većim teatrima na prostoru bivše Jugoslavije.
Rediteljka Vida Ognjenović se za Nova.rs prisetila rada na komadima „Čorba od kanarinca“ i „U agoniji“ za koje je Vranešević pisao muziku.
– Način na koji je Peđa osećao scenu bio je jedinstven, znao je kako u glumcu da probudi inspiraciju. Planirala sam da ga pozovem da radimo na mom sledećem projektu. Mnogo mi je žao. Bio je čudesan umetnik i čovek – kaže Ognjenovićeva i dodaje:
– Nismo mu dovoljno pažnje poklanjali. Ova sredina takve ljude ima običaj da postavi u neku fioku. Peđa se borio za svoju sliku u javnosti, a stavili su ga u fioku rokera. Bio je daleko kreativniji od toga. Nije oponašao ni američki rok, ni engleski pank. Inspirisao se njima i stvarao svoju umetnost. Nikada nije nasilno pravio imitacije, niti poze, bio je svoj i njegova umetnost bila je izražajna u svakom smislu. Izgubili smo velikog i svestranog umetnika – zaključila je Vida Ognjenović.
Bonus video: 24 minuta: Električni orgazam