Kejt Blančet, Foto:EPA-EFE/ETTORE FERRARI

Najstariji filmski festival u svetu, popularna Mostra, odvija se u eri koronavirusa i uprkos obaveznim maskama, merenju temperature i nametnutoj socijalnoj distanci, posetioci tvrde da sve protiče iznenađujuće dobro.

Novinar “Holivud riportera” Skot Roksborou kaže da je bio spreman da Venecijanski filmski festival, koji je počeo 2. septembra, bude katastrofa.

Održavati veliki festival u zemlji koja je samo nekoliko meseci ranije bila žarište epidemije korovirusa delovalo je prilično rizično, piše Roksborou.

Nakon otkazivanja Kana, Teljurajda i drugih festivala, planovi organizatora Venecijnskog filmskog festivala da istraju delovali su ludo odvažni. Obezbediti svu potrebnu logistiku kako bi se osigurali neophodni higijenski uslovi – nošenje maski u salama, svako drugo sedište prazno, onalajn kupovina karata i merenje temperature, moglo je da se pretvori u haos.

Palestinski filmski stvaralac Tarzan Naser, Foto:EPA-EFE/CLAUDIO ONORATI

Još uvek je rano, ali nakon prvih par dana venecijanski eksperiment deluje uspešno. Manje je ljudi, manje filmova, manje zvezda. Nošenje maski u bioskopu nikada neće biti normalno, ali ako je cilj 77. Venecijanskog filmskog festivala da pokaže svetu da filmska industrija može da se vrati, onda je misija ostvarena, zaključuje novinar „Holivud Riportera„.

„Vrlo je čudno biti ovde, sa maskama i svim ostalim, ali mislim da je vrlo važno organizovati ovaj festival u ovom trenutku, jer fimska industrija mora da se obnovi“, izjavio je grčki reditelj Hristos Nikou, čijim je debitanskim filmom „Jabuke“ otvoren u sredu program „Horizonti“.

„Svi znamo da je naša industrija više pogođena kovidom nego druge. Bioskopi su bili zatvoreni prethodnih meseci, ali optimista sam da ćemo naći izlaz“, dodao je on.

Rumska glumica Madalina Genea, Foto:EPA-EFE/ETTORE FERRARI

Venecija izgleda pokazuje taj izlaz ili makar način na koji festivali mogu biti održavani tokom ove pandemije, piše „Holivud Riporter“.

Bezbednosne mere, od onlajn kupovine karata do merenja temperature na ulazima, sprovedene su glatko, uz malo ometanja i bez većih problema, iako novinari moraju rezervisati mesta na projekcijama i konferencijama za štampu 72 sata unapred na šta predstavnici medija nisu navikli.

„Drugog dana smo videli nekoliko uskih grla na ulazu u festivalsku zonu, gde su policijske provere torbi zadržale desetine onih koji su se mučili kako bi stigli na projekciju filma „The Human Voice“ Pedra Almodovara. Stvari su se malo zahuktale, pa je jedan nemački kritičar povikao policajcima: „Ne govorite! Radite!“. Svi su ipak stigli na projekciju (festival, koji je obično opsesivno tačan kada je u pitanju početak projekcija, sačekao je dodatnih 10 minuta da bi svi stigli)“, izveštava Skot Roksborou.

Mnogo je volje među filmadžajama da venecijanski eksperiment uspe.

„To je … čudo“, rekla je Kejt Blančet, predsednica ovogodišnjeg žirija na uvodnoj pres konferenciji.

„Zaista pozdravljam sve organizatore koji su se okupili sa upornošću i željom za saradnju. Moramo da otvorimo našu industriju bezbedno. Ovo je krajnje izazovni trenutak i nastaviće da bude kao što ćemo mi nastaviti da se pojavljujemo“, dodala je Blančet.

„Mislim da je veoma važno da se Venecija sada događa, jer ljudima su sada potrebne emocije, empatija i nada u budućnost. Mislim da Venecija može predstavljati sve to“, rekla je italijanska glumica Ana Foglieta, domaćin ceremonije otvaranja.

Slavni reditelj Pedro Almodovar je na konferenciji za štampu jednostavno poručio ljudima da se vrate u bioskope da bi im pomogli  u borbi.

„Dakle, ne, Venecija 2020 ne deluje normalno, ali nakon meseci zatvorenosti čini se kao početak“, zaključio je Skot Roksborou.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar