Muzičar Toni Montano preminuo je danas u 62. godini, potvrđeno je portalu Nova.rs.
Toni Montano rođen je kao Velibor Miljković u Beogradu 1962. godine.
Miljković je započeo karijeru kao pevač u pank rok bendu Radost Evrope, koji je formiran 1979. godine. Kroz bend je prošao veliki broj muzičara, uključujući Dimeta Todorova koji je kasnije bio član Partibrejkersa. Bend je probao, pa i nastupao u beogradskom Studentskom kulturnom centru, a uglavnom su izvodili pesme pank rok grupe Ramones, ali i svoje. Grupa se razišla 1985. godine, a deo materijala sastava Radost Evrope našao se na debitantskom albumu Miljkovića, koji je počeo solu karijeru nakon raspuštanja benda. I na tada popularnom festivalu MESAM osvojio je tri nagrade.
Nakon raspada benda Radost Evrope i otpočinjanja solo karijere, Velibor Miljković sebi smišlja pseudonim – Toni Montano, inspirisan glavnim likom kultnog filma Brajana de Palme „Lice sa ožiljkom“, kog je igrao Al Paćino, rimejka istoimenog Hoksovog ostvarenja iz 1932. I debi album pod naslovom „Toni Montano“ objavio je 1986. godine u izdanju mariborskog „Helidona“, a producirao ga je Borut Činč, iz slovenačkog benda Buldožer.
Na albumu su se među najvećim hitovima našli „Perač prozora“ i obrade „Frigidna“ (pesme Seks pistolsa „Friggin’ in the Riggin“), i „Balada o Boni i Klajd“ Dragana Stojnića, kao i Miljkovićevo viđenje numere „Do You Wanna Dance?“ Bobija Frimena.
Naredni album „Talični Tom je mrtav“ izašao je godinu dana kasnije za PGP RTB sa znatno manje uspeha. Godine 1988. objavljen je živi album „Mutant Party“.
Album „Lovac na novac“ objavljen je 1991. i na njemu se našla obrada pesme „Zvižduk u osam“ Đorđa Marjanovića.
Poslednji studijski album „Srećan rođendan“ objavio je 1999. godine, a poslednji zvanični singl „Neću da budem šljam“ 2012, kad je nastupio na Beer festu. Naslov singla iskoristio je ponovo 2019. za kompilaciju kojom je obeležio 37 godina od „prvog diskografskog pojavljivanja“ na ovdašnjoj sceni.
Kad je objavljena kompilacija „Neću da budem šljam“ u izdanju kuće „Take it or Leave it Records“ podsećali su tad mediji na „zlatno ime beogradske punk i novotalasne scene osamdesetih, nikad ukroćenog Velibora Miljkovića, Boru Grbavog ili jednostavno Tonija Montana, koji je odlučio da ponovo svojim neponovljivim ‘nadrkanim’ stavom uskomeša duhove ‘drevnog’ rokenrol Balkana“. Ta „jedinstveno-provokativna kompilacija“, na kojoj se našlo 17 pesama bila je povod da se Petar Peca Popović osvrne na muzičarev opus. Nazvao ga je „velikim brbljivcem” beogradske muzike koji „radno obeležava 37 godina rovarenja po domaćoj rok sceni“.
„Koliko netipičan muzičar, toliko koloritna pojava. Bavi se muzikom, ali samo kada hoće. Sve one koji su se godinama pitali gde je, šta radi, odgovor je – u svom rodnom gradu je, šeta ulicama kojima je i nekad hodao“, zabeležio je tad Popović, nazvavši ga „jednim od najživopisnijih proizvoda ovdašnje muzičke scene osamdesetih“, čije su pesme ostale kao belezi vremena i Beograda kao takvog.
Bonus video: Hendriks
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare