Za sve one koji nisu imali priliku da pre epidemije posete Tejt modern galeriju u Londonu i pogledaju izložbu posvećenu Endiju Vorholu, kustosi su pripremili video vođenje kroz postavku koja obuhvata sve od imigracionih dokumenata njegovih roditelja do dela kojima istražuje seksualnost i smrt.
„Biti kustos izložbe Endija Vorhola danas znači suočiti se sa svetom u kome svi imaju određene predstave o njemu i njegovom delu“, kažu kustosi Gregor Muir i Fiontan Moran.
„Svi poseduju Vorhola. On je jedan od onih retkih umetnika koji je iskoračio iz umetničkog sveta i postao svetki poznat kao jedan od najpoznatijih američkih stvaralaca, ako ne i jedan od najslavnijih Amerikanaca. Vremenom Vorhol je postao i ostao veliki brend, baš kao što je želeo“, dodaju kustosi.
Njihova želja je bila, kako prenosi „Gardijan“, da razbiju neke od mitova koji se vezuju za Vorholov rad.
„Mnogi kada misle o njemu, imaju na umu samo pop art i konzerve supe ili slike flašica Koka-Kole, Merilin (Monro) ili Džeki (Kenedi). Većina tih radova je nastala ranih šezdesetih u umetnikovom prvom domu u Leksington aveniji, ne u Srebrnoj fabrici kako ljudi misle. Istina je da se Vorholov trajni uticaj može videti u njegovom dugotrajnom ulaganju u eksperimentalni film i TV, kao i u njegoj stalnoj fascinaciji slavnima, pop muzikom, reklamama“, ističu kustosi.
Vorhol je krio svoj pravi identitet iza svoje ekscentričnosti i Muir i Moran su to iskoristili kao priliku da istraže osobu koja se nalazila iza toga.
„Želeli smo da istražimo ko je zaista bio Vorhol, prateći putovanje njegove porodice iz istočne Evrope u Ameriku, njegov gej identitet i načine na koje su smrt i religija uticali na njegovo delo. Želeli smo da se vratimo čoveku, da se bavimo njegovim željama i onim što ga je pokretalo na stvaranje. Imajući te segmente u glavi želeli smo da Vorhola posmatramo na nov način“, objasnili su Muir i Moran.
Pratite nas i na društvenim mrežama: