Premijera filma „Dara iz Jasenovca” Predraga Gage Antonijevića, prvobitno planirana za maj, pomerena je na 22. oktobar. To nije jedino ostvarenje kome je vanredno stanje izazvano pandemijom koronavirusa poremetilo planove.
Dokumentarni film „Skok” o košarkašici Nataši Kovačević, čiji je bioskopski život trebalo da počne 7. maja dvodnevnim raznovrsnim događajima, verovatno će sačekati jesen pre nego što stigne pred gledaoce.
– Pošto nam je premijera vezana za goste iz inostranstva, za ljude iz FIBA (Svetske košarkaške federacije) i druge važne pojedince iz sveta sporta, moramo da pratimo situaciju u celom svetu i nije izvesno da će premijera biti pre jeseni – kaže Aleksandar Miletić, producent i scenarista za Nova.rs.
Film „Skok” prati životnu sudbinu Nataše Kovačević, košarkašice kojoj je nakon saobraćajnog udesa amputirana noga.
Kako saznajemo, i premijere ostalih domaćih filmova koji su spremni za izlazak na scenu, poput igranih ostvarenja „Korisnici” Ivana Ikića i „Kelti” Milice Tomović kao i dokumentarnog „Telenovela sivo u koloru” Filipa Martinovića, odloženi su dok se situacija ne normalizuje, dakle, najverovatnije do jeseni.
Za Nova.rs je potvrđeno da je za jesen je planirana premijera trilera sa elementima horora, debitantsko ostvarenje „Jedini izlaz”, Darka Nikolića, sa Anđelkom Prpić, Ljubomirom Bandovićem, Jankom Popovićem Volarićem i Nikolom Ristanovskim u glavnim ulogama, a u istom periodu u bioskope ulazi i dokumentarni film „Sumrak u bečkom hasutoru” Mladena Đorđevića, premijerno prikazan na 48. FEST-u.
Slična sudbina – premijera u drugoj polovini godine – verovatno čeka i ostale filmove najavljene za 2020: „Mrak“ Dušana Milića, „The Pond“ Petra Pašića, „Nebesa“ Srđana Dragojevića, „Živi čovek“ Olega Novkovića, „Vikend sa ćaletom“ Miroslava Momčilovića, „Strahinja“ Stefana Arsenijevića, „Heroji radničke klase“ Miloša Pušića, „Volja sinovljeva“ Nemanje Ćeranića…
Moguće je i da će većina njih biti prikazana tokom letnjih meseci na nekim od domaćih filmskih festivala (Sopot, Vrnjačka Banja, Niš, Leskovac), ukoliko ih bude. Njihovo održavanje je pod velikim znakom pitanja, ali nijedan još zvanično nije otkazan niti odložen.
Na 48. FEST-u nekoliko domaćih filmova već je imalo premijere: „Otac“ Srdana Golubovića, „Ivana Grozna“ Ivane Mladenović, „Mamonga“ Stefana Maleševića, „Sumrak u bečkom haustoru“ Mladena Đorđevića, „Sutra je još uvek juli“ Dejana Vlaisavljevića Nikta i „Uprkos magli“ Gorana Paskaljevića.
Još tokom trajanja FEST-a, 5. marta, u bioskope je ušao „Otac“, na krilima odličnih kritika, reakcija Festove publike i nagrada koje je doneo iz Berlina. Uvođenje vanrednog stanja 16. marta, nažalost, prekinulo je njegov uspešan bioskopski život, ali, kako nam je rečeno, producenti se nadaju da će se, po otvaranju bioskopskih dvorana, naći prostora da ova potresna drama bude na repertoarima makar još nekoliko nedelja.
Ostali naslovi takođe će morati da sačekaju ukidanje vanrednog stanja i otvaranje bioskopskih dvorana.
Najveću štetu od pandemije pretrpeo je film „Hotel Beograd“, ostvarenje sa Milošem Bikovićem velikog komercijalnog potencijala, čija je premijera bila 12. marta, samo tri dana pre uvođenja vanrednog stanja.