Najnoviji dokumentarac "Laurent Garnier: Off the Record" je priča o jednom od najvećih DJ-ejeva elektronske muzike.
Muzički dokumentarac o klupskom heroju nudi nekritičke pohvale, ali takođe govori o intrigantnoj istoriji elektronske plesne muzike od 80-ih, piše kritičar “Gardijana”.
U velikoj količini muzičkih dokumentarnih filmova, iznenađujuće je malo njih o elektronskoj plesnoj muzici i njenim brojnim podvrstama i živopisnim likovima. Postoje neki: filmovi o scenama poput rejv pokreta kasnih 80-ih/ranih 90-ih ili specifičnim klubovima kao što je “Sub Berlin: Histori of Tresor”. Postoje i drugi o određenim super popularnim DJ-evima kao što je uglađeni, veoma komercijalni “Leave the World Behind”, omaž Swedish House Mafia, ili “Villalobos”, hipnotički, umetnički portret Rikarda Viljalobosa.
Dokumentarni omaž DJ-ju rođenom u Francuskoj Lorenu Garnijeu nalazi se po svom senzibilitetu negde između poslednja dva. Nudi prilično nekritičku pohvalu za Garnijeovu muziku i napravljen je od opsežnih intervjua sa samim junakom, koji je doduše veoma artikulisan i informativan; ali postoji i veoma zanimljiv istorijsko-antropološki naglasak u filmu koji prikazuje uspon hausa, rejva i tehna od 1980-ih pa nadalje.
Garnije je bio tačno usred mnogo toga, ili u sredini koliko god možete da budete u međunarodnom pokretu koji je počeo, zavisno od toga kako gledate, na više mesta u isto vreme, a zatim se širio kao virus. Školovan za konobara u restoranima, Garnije je prvo radio u francuskoj ambasadi u Londonu, gde bi noću šmugnuo u klubove na događajima koje je organizovao Li Baueri i posećivao Haciendu u Mančesteru. Primoran da odradi vojni rok u Francuskoj, počeo je da radi kao DJ na ključnim mestima kao što je Rex Club u Parizu, a zatim je stekao ogromnu međunarodnu popularnost.
Istine radi, u filmu postoji nekoliko previše nezgrapnih montaža Garnieovih vrtenja diskove i njegovog đuskanja za DJ pultom, da bi zabavio znojave horde na mestima koja tekst na ekranu identifikuje kao Tokio, Moskva ili drugih muzičkih festivala širom sveta. Razumljivo, ljudi ga vole. Ali on takođe deluje prilično velikodušno prema drugim umetnicima i mnogo vremena pred ekranom provodi sa ljudima poput tehno pionira Derika Meja, viđenog kako vozi Garnijera po Detroitu, i Pedra Vintera, osnivača Ed Banger Records-a, koji ima mnogo zanimljivih stvari da kaže o sceni i njenoj evoluciji.
Neki bi mogli da gunđaju da bi malo više priče o detaljima same muzike bilo dobrodošlo, osim što se samo komentariše centralna uloga Roland 990 sintisajzera za toliki broj ploča; ali možda nijedan film na ovu temu neće obuhvatiti sve što svakog zanima.
Film dokumentuje klupsku kulturu prateći evoluciju plesne muzike kroz Njujork, Čikago, Detroit, Veliku Britaniju i Evropu, pri čemu Garnije deluje kao zanimljiv vodič i narator ovih kulturnih događaja.
Ovaj 89-minutni film režira Gabin Rivoar, a uključuje segmente intervjua sa omiljenim DJ-evima plesne muzike kao što su Kerri Chandler, The Blessed Madonna, Richie Hawtin, Kenny Larkin, Jeff Mills, Carl Cox i Peggy Gou.
Na platformi Kickstarter, poziv za finansiranje filma, pokrenut je 2019. godine, na kojem je citiran Garnije koji je rekao:
„Tokom godina, meni i mom menadžeru su se obraćali sa mnogo predloga da snimimo dokumentarac o mojoj karijeri. Oni koji me poznaju makar malo, znaju da učešće u filmskom projektu sa jedinom temom ‘ja, moj život, moj rad’, ne bi bilo moguće bez originalnog i dubokog pristupa. Tako da nikada nismo prihvatili nijedan projekat koji smo dobili. Međutim, malo po malo, ideja o dokumentarnom filmu našla je mesto u mojoj glavi i mislim da je danas došlo vreme da to podelim sa svetom.“
Film je prikazan na raznim svetskim festivalima, uključujući i Međunarodni festival u Mančesteru u julu prošle godine.
Bonus video: Konstraktin nastup na EXIT-u