"Hvala, konačno sam uspeo da stignem u Beograd, iz 50. pokušaja," našalio se Džon Malkovič po preuzimanju nagrade Beogradski pobednik koju Fest dodeljuje za ukupni doprinos filmskoj industriji. Čekanje se isplatilo, jer je publika na kraju komada "Muzički kritičar" i glumca i vrhunske klasične muzičare na sceni pozdravila stojećim ovacijama.
„U ovakvim situacijama uvek pomislim kako nisam učinio ništa da zaslužim bilo kakvu nagradu. Ja sam samo imao mnogo sreće u životu. Imao sam prillike da radim sa divnim ljudima i saradnicima: rediteljima, scenaristima, glumcima i glumicama. Bila je to divna ‘vožnja’. Hvala vam na svemu,“ poručio je Malkovič.
Potom nas je, zajedno sa Aleksejem Igudesmanom, pijanistom Hjan-ki Džuom i triom gudača, „provozao“ kroz kratku istoriju klasične muzike, u komadu „Muzički kritičar“.
Dok su muzičari svirali dela Betovena, Mocarta, Bramsa, Debisija, Šopena, Šumana… Malkovič je čitao neke od najoštrijih kritika upućenih liku i delu velikih kompozitora.
„Šuman voli sebe da naziva ‘kompozitorom'“, dok je Klod Debisi, naprosto, kriv jer je „ima ravno lice i ravno teme“ i, naprosto, „ružan je“.
Ni muzičari na sceni nisu mnogo bolje prošli. Pijanista Hjan-ki Džu je dobio strašne kritike na račun svoje interpretacije Rahmanjinova, a onda je taj isti kritičar oduševljeno pisao o izvedbi njegove koleginice koja je, ispostaviće se, krala snimke drugih pijanista. Džu je tako za istu interpretaciju Rahmanjinova dobio dve sasvim oprečne ocene: jednu kada je kritičar mislio da on svira, a drugu kada je mislio da svira koleginica.
Igudesman je takođe imao gorko-smešne situacije u karijeri. Na primer, desilo mu se da je, nakon što je otkazao nastup i umesto njega svirala koleginica, ipak dobio negativan prikaz jer – ni kritičar nije bio na koncertu pa je tekst pisao unapred.
Na kraju je Malkovič pročitao i kritiku na svoj račun, koju mu je uputio jedan turski autor.
„Nakon što sam pogledao predstavu Džona Malkoviča, zahtevam da mu se više nikada ne izda turska viza. Ne dajte mu da pređe tursku granicu sa tako lošom predstavom. Vratite ga u pozorište da još jednom prođe lekcije iz savremenog teatra a onda, ako se pojavi, prvo uradite audiciju na aerodromu pre nego što ga pustite…“
Kao što je Igudesman otkrio na današnjoj konferenciji za medije, krajem sledeće sedmice on i Malkovič gostuju u Istanbulu i pozvali su pomenutog kritičara da prisustvuje predstavi i popije piće sa njima.