Ovog puta sam se bavio fenomenom perfekcije, odnosno usiljenim postulatima koje nam servira industrija. Dakle, ono što nam se nudi da konzumiramo, pod uslovom da mi o sebi imamo veoma visoko mišljenje bez ikakvog je pokrića, rekao je za Nova.rs Slavimir Stojanović Futro povodom svoje izložbe crteža PERCFET koja je otvorena večeras u galeriji "Haos" u Beogradu.
Crtež je bitna odrednica i suština njegovog sveukupnog rada. Za ovu priliku je realizovao seriju od 25 crteža grafitnim olovkama, formata 42 x 60 cm. Njih čine figuralne i apstraktne predstave u kombinaciji sa tekstom. Reč je o igri, bežanju i premeštanju slova, izmotavanju, svojstvenom ovom umetniku.
– Izložba se bavi baš tim tačkama kojima mi nismo svesni sebe i svog realnog stanja u kojem smo. U mentalnom, fizičkom, psihičkom smislu, ta stanja su zamagljena površnom pričom u vremenu u kojem živimo i zagledani smo u površine, digitalne naprave i društvene mreže. Od njih se i naša svest i naše oko odbijaju kao one žabice kada bacite na mirnu vodu. Ne zaranjamo dublje.Izložba PERCFET se, dodaje Stojanović, bavi tom vrstom površnosti bez zaranjanja u suštinu, smisao, i neke arhaične pojave kao što su ljubav, poverenje, plemenitost…
– One su apsolutno jedini smisao postojanja jedinke da pronađe svoje mesto u društvu jer je čovek socijalno biće, nije usamljeni slučaj. Evo, u poslednje vreme možemo da vidimo šta je Konstrakta napravila. Kao da sam slušao njenu pesmu „In Corpore Sano“, i crtao za ovu izložbu. To se poklopilo jedno sa drugim.
Tekst za ovu postavku je napisao književnik Slavoljub Stanković koji je, između ostalog, zapisao: „Sve je zastrašujuće veselo, zabrinjavajuće komično i katastrofalno zabavno. Možda nam zato i tako ‘san o boljem globalnom društvu‘ ostaje ‘zauvek nedostižan‘… U novom Slavimirovom crtežu ima apstrakcija, a u tekstu apsurda…“.
– Ideja je da svako ponese ceo mozak sa sobom svako jutro kada izlazi, a ne samo jedan deo koji mu je potreban da preživi. I srce, naravno – zaključio je Slavimir Stojanović Futro.
Bonus video: Akteri predstave „Demokratija“